انجام تست کرونا برای ۷۵ هزار و ۷۸۰ نفر در مراکز ۱۶ ساعته فارس

همتی گفت: راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته در فارس، اقدام موثری در کنترل و کاهش ابتلا به کرونا در استان بوده است و تا امروز ۷۵ هزار و ۷۸۰ بیمار مشکوک به کرونا بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان در این مراکز تست شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (سه شنبه 11 شهریور) در نشست خبری ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه 11 و نیم درصد موارد مثبت ابتلا به کرونا در کشور به استان فارس تعلق دارد اما سه و نیم درصد فوتی های کشور را به خود اختصاص می دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تست های تشخیصی کرونا در حال حاضر در فارس به صورت هدفمند در استان انجام می شود که شامل افراد بالای 60 سال، بیماران زمینه ای و افراد دارای علامت بیماری است.

وی اضافه کرد: راه اندازی مراکز 16 ساعته در استان که از هشت صبح تا 12 شب مشغول به فعالیت هستند، اقدام موثری در کنترل و کاهش ابتلا به کرونا در فارس داشته است که 6 مرکز در شیراز و یک مرکز در هر یک از شهرستان های دیگر فارس راه اندازی شده است.

همتی عنوان کرد: در این مراکز، پزشک و دارو در نظر گرفته شده و تست های تشخیص کرونا و آنفلوآنزا نیز به انجام می رسد و تا امروز 75 هزار و 780 بیمار مشکوک به کرونا بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان در این مراکز تست شده اند.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه آنفلوآنزا از 2 سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: 119 هزار نمونه آزمایشی گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراکز 16 ساعته به آزمایشگاه علوم پزشکی شیراز که آزمایشگاه رفرانس جنوب کشور به شمار می رود، ارسال شده است.

همتی در ادامه سخنان خود به اقدامات مطلوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: جلب مشارکت دستگاه قضائی استان برای تسهیل صدور حکم با متخلفان حوزه تهیه و توزیع غذا، تحت پوشش قرار گرفتن 98 درصد عشایر استان در خانه های بهداشت عشایری، شناسایی و کنترل بیماران دیابتی و فشار خونی و ... از این موارد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: 75 درصد بیماران مبتلا به «اچ آی وی» در استان تحت پوشش بیمه های درمانی هستند و در خرید دستگاه های آزمایشگاهی، دستگاه های نگهداری از واکسن و ... نیز پیشرفت مطلوب در استان داشته ایم.

وی از راه اندازی ستاد پیشگیری از حوادث ترافیکی خبر داد و عنوان کرد: با راه اندازی این ستاد، یک سند استانی تدوین شد که آمار فوتی های ناشی از تصادفات را طی یک سال گذشته، هفت تا 10 درصد کاهش داده است.

همتی ادامه داد: تعداد فوت مادران باردار در اثر عوارض بارداری و زایمان نیز با انجام برنامه ریزی های مطلوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یک کاهش چشمگیر از 15 نفر به 6 نفر ظرف یک سال اخیر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام پروژه های عمرانی در استان گفت: در طرح تحول سلامت، 330 پروژه عمرانی شامل پایگاه ها و خانه های بهداشت و ... اجرا شده و سایر پروژه ها نیز در حال اتمام است و امسال در هفته دولت نیز 15 پروژه درمانی و بهداشتی در استان افتتاح شد.

وی افزود: برای تامین واکسن آنفلوآنزای جمعیت بالای 60 سال، زنان باردار و بیماران زمینه ای مشکلی نداریم اما واکسن به اندازه نیاز سایر جمعیت استان نداریم و در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 966952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha