فعالیت های ورزشی انفرادی دانش آموزان ممنوع نیست

حمیدی گفت:فعالیت های ورزشی جمعی و پربرخورد ممنوع است. فعالیت های انفرادی و آمادگی جسمانی نه تنها ممنوع نیست بلکه تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «مهرزاد حمیدی» در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش که عصر امروز برگزار شد گفت: فعالیت های ورزشی جمعی و پربرخورد ممنوع است. فعالیت های انفرادی و آمادگی جسمانی نه تنها ممنوع نیست بلکه تاکید شده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: فعالیت های هوازی و حرکتی در تقویت ایمنی دانش آموزان نقش دارد باید ادامه داشته باشد. در شاد و صدا و سیما فعالیت هایی را برای درس تربیت بدنی خواهیم داشته و محتوای آن نیز در حال تدوین است.

 

وی افزود:پروژه کنترل وزن و چاقی وزن را کلید داریم. دانش آموزان به دلیل کرونا  از فعالیت های اجتماعی دور شده اند و در خطر افزایش وزن هستند. دغدغه ای که وجود دارد دراین شرایط کرونایی این است نسل جدید را از چاقی نجات دهیم.

 

حمیدی بیان کرد: طبق مستند هایی که در سند تحول بنیادین  داریم در اولین بخش به سلامت و ورزش توجه شده است.

 

وی تصریح کرد:در حوزه معاونت تربیت بدنی هفت سال است که سند تحول را اجرا می کنیم و پروژه های ملی و استانی را کاهش داده ایم و حرکت ما به سمت مدرسه سوق یافته است. طرح های آهن یاری، تجویز ویتامین دی و فعالیت های ورزشی را در داخل مدرسه اجرا کرده ایم و مدرسه کانون تربیتی محله و محیط حمایت گر است.

 

حمیدی با بیان اینکه در شرایط کرونا درصد افزایش وزن هم بالا رفته است گفت: بیماری هایی که از چاقی به وجود می آید بسیار است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش  بیان کرد: شاخص توده بدنی هر کلاس ابتدایی توسط آموزگار گرفته می شود و در دبیرستان هم یک معلم از سوی مدیر انتخاب می شود و  برای همه کلاس ها می گیرد. در شرایط وضعیت قرمز هم اگر دانش آموز در مدرسه حضور نیافت باید از سوی معلم وضعیت او پیگیری شود و شاخص توده بدنی دانش آموز را دریاقت و ثبت کند.

کد خبر 966954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha