کاهش ۶۰ درصدی صادرات کشاورزی در بحران کرونا در فارس

حنایی گفت: بسیاری از کشاورزان تنها برای صادرات به کشت می پردازند و به دلیل شیوع کرونا صادرات کشاورزی حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی حنایی»، امروز (سه شنبه 11 شهریور) در نشست خبری اتاق بازرگانی فارس با موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: ارزآوری صادرکننده ها، آنقدر نیست که در اقتصاد کشور دخیل باشد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان میوه و تره بار اتاق بازرگانی فارس افزود: بسیاری از کشاورزان تنها برای صادرات به کشت می پردازند و به دلیل شیوع کرونا صادرات کشاورزی حدود 60 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با مدیریت صحیح می توان مشکلات را حل کرد اگر چه به دشواری سیم خاردار باشد اما سوء مدیریت باعث شده است تا شاهد وجود مشکلات باشیم.

«سکینه سیاحی» نیز در این نشست گفت: فراموشی اقتصاد باعث فراموش کردن صنعت می شود و اگر صنعت فراموش شود، صادرات نیز فراموش خواهد شد.

مدیر عامل صندوق توسعه صادرات استان فارس ادامه داد: علیرغم اینکه، شعار چندین ساله مقام معظم رهبری، حول محور اقتصادی بوده اما یک قدم مناسب در این حوزه برداشته نشده است.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از افراد به نگاشتن بخش نامه می پردازند و پس از آن بخش نامه ها را تغییر می دهند و بسیاری از صادرکننده ها که پول به صرافی ها داده اند، پول برخی خورده شده و برخی دیگر نیز خرد خرد دریافت می کنند و عده ای نیز نتوانسته اند پول وارد کنند و مجبور به تهیه دلار از کف بازار هستند.

سیاحی تصریح کرد: اگر فردی 2 کلاس درس خوانده باشد، می داند این وضعیت به نفع صادرات و اقتصاد نیست و تعلیق کارت های بازرگانی و عدم آشنایی صادرکنندگان بخش نامه ها با اقتصاد کشور و ... مشکلات مهمی در حوزه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: به خاطر توجه به اعتقادات مذهبی هم که شده، لازم است مسئولین تصمیم درستی در حوزه اقتصاد داشته باشند تا شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

کد خبر 966992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha