اختصاص اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریالی برای آسفالت خیابان‌‌های آبادان

رضایی‌کوچی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال برای آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر آبادان از سوی سازمان بنادر و دریانوری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا رضایی‌کوچی» امروز (سه‌شنبه 11 شهریور) در نشست بررسی مسائل شهری آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده پنج میلیارد ریال برای بازسازی بافت‌های فرسوده و اصلاح شبکه آب و فاضلاب آبادان مورد نیاز است.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: باید منابع پایدار همچون فایناس داخلی با مشارکت 2 بانک منابع را تزریق کنند و در مقابل دولت در این زمینه تعهد می دهد که پول را به بانک برگرداند.

 

وی با بیان اینکه 11 محله بافت فرسوده در آبادان از امکانات رفاهی محروم هستند اضافه کرد: این مناطق که از مشکلاتی نظیر بالا بودن آب‌های سطحی، نبود شبکه فاضلاب، آسفالت، فرهنگی ورزشی و خدمات درمانی رنج می‌برند و محروم هستند شناسایی شده‌اند، برای اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده آبادان با رئیس ستاد بازآفرینی امروز هماهنگ شد و قرار است وزارت راه و شهرسازی محلاتی که از امکانات رفاهی محروم را بررسی و کار اجرایی به زودی انجام شود.

 

رضایی‌کوچی از پایان طرح مطالعات بافت فرسوده آبادان خبر داد و تصریح کرد: باید این طرح در سطح استان و ملی مصوب شود و امید است به زودی آغاز شود.

 

وی عنوان کرد: برای آسفالت خیابان‌های آبادان از سوی اداره بندر و دریانوردی اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال مصوب شده که قرار است به زودی پروژه آسفالت اجرایی شود.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازسازی شبکه فرسوده آب آشامیدنی آبادان را از دغدغه مسئولان دانست و ابراز کرد: با توجه به کمبود نقدینگی دولت تصمیم بر این شد که برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی و اصلاح شبکه فاضلاب آبادان از فایناس داخلی استفاده کنیم که در بیشتر شهرهای کشور این کار انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: برای این کار باید وزارت نیرو اراده کند و قرار است پنجشنبه این هفته در خوزستان نشستی خواهیم داشت و به جمع‌بندی برسیم و سازمان برنامه بودجه متعهد شود و بانک‌ها حضور پیدا کنند.

 

آبادان برای شبکه آب و فاضلاب به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

همچنین در این نشست «جلیل مختار» با بیان اینکه آبادان در بخش آب و فاضلاب به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار داشت: برای تحقق این اعتبار پیگیری زیادی انجام شده که لازم است از طریق فایناس یا تسهیلات بانکی این مشکل را برطرف کنیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه 420 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب موجود و 220 کیلومتر احداث شبکه فاضلاب جدید در آبادان مورد نیاز است اگر بتوانیم بر اساس ماده 56 کسب تکلیف کنیم کلی از مسائل و مشکلات بخش فاضلاب رفع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در این راستا وزیر نیرو با 2 موضوع بحث فاضلاب و احداث سدهای پایین دست رودخانه بهمنشیر به میزان 14 هزار میلیارد ریال بر اساس ماده 56 موافقت کرده است یاد آور شد: اعتبار مورد نیاز برای تامین و احداث شبکه آب روستایی آبادان 2 هزار میلیارد ریال بوده و برای تامین و نوسازی شبکه آبرسانی آب 107 روستای در آبادان 2 هزار میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

 

کد خبر 967015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha