محرومیت مردم آبادان از آب شرب و شبکه فاضلاب سالم

موسوی به محرومیت مردم آبادان از آب شرب و شبکه فاضلاب سالم اشاره کرد و گفت: از مجلس انقلابی می‌خواهیم که مشکل فرسودگی شبکه آب را برطرف کند زیرا سلامتی مردم آبادان در خطر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» امروز (سه‌شنبه 11 شهریور) در نشست بررسی مسائل شهری آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه مجلس انقلابی باید فکری به حال مسائل و مشکلات شهرستان آبادان کند اظهار داشت: متاسفانه آب شرب این شهرستان استاندارد نیست و از کیفیت نامناسبی برخوردار است، لذا از مجلس انقلابی می خواهیم که مشکل فرسودگی شبکه آب را برطرف کند زیرا سلامتی مردم آبادان در خطر است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به محرومیت مردم آبادان از آب شرب و شبکه فاضلاب سالم اشاره کرد و افزود: در چند دهه گذشته مجلس و دولت‌های گذشته مشکلات این شهر را حل نکرده‌اند، دولت و مجلس باید به فکر حل مشکلات آبادان باشند و علاوه بر تامین اعتبار مورد نیاز، یک مجری برای اجرای طرح فاضلاب آبادان مشخص کند نه اینکه خود مجری طرح در کل استان باشد.

 

وی با اشاره به اینکه چرا باید هر ساله در مورد مشکلات آب و فاضلاب باید صحبت کنیم ادامه داد: آب و فاضلاب یک نیاز حداقلی است که یک انسان برای زندگی شرافتمندانه به آن نیاز دارد.

 

موسوی با بیان اینکه آبادان در مجاورت رودخانه و دریاست اضافه کرد: از سد دز در اندیمشک صدها کیلومتر لوله‌گذاری شده و با لوله جی.آر.پی آب را به اینجا آورده‌اند اما این لوله‌ها با برخورد یک سنگ می‌شکند و ما آب جایگزین نداریم که در اختیار مردم قرار دهیم؛ در خواست ما این است که همانند کشورهای همسایه از آب شیرین‌کن استفاده کنیم تا مصرف آب خوراک و کشاورزی‌مان بی‌دغدغه شود.

 

وی یاد آور شد: اینجا منطقه آزاد است و قانون این اجازه را داده که مجری جدا برای طرح آب و فاضلاب آبادان در نظر گرفته شود، مجریان طرح آبفا آبادان در اهواز هستند و 25 شهرستان دیگر به آنها وابسته است و پیدا کردن این مجری و پای کار آوردنش در مشکلات، سخت است.

 

کد خبر 967018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha