افتتاح سامانه پزشکی از راه دور موجب سرعت ‌بخشی خدمات حوزه درمان می ‌شود

جان بابایی گفت:افتتاح سامانه پزشکی از راه دور موجب سرعت ‌بخشی خدمات حوزه درمان این وزارتخانه می‌ شود و تمامی خدمات سرپایی از طریق سامانه پزشکی از راه دور کشور قابل ارائه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسم جان‌ بابایی» عصر(۱۱ شهریور) در مراسم افتتاح رسمی سامانه پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از امروز تا روز ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ افتتاح تعداد ۱۴۰۰ پروژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهیم داشت که بخش قابل توجهی از آنان در حوزه درمان است و اولین گام را در شهر امام هشتم(ع) برداشتیم که بهره‌برداری از این پروژه‌ها با افتتاح رسمی سامانه پزشکی از راه دور در کلان منطقه ۹ کشور آغاز شد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت افزود:در مسیر اجرای موفق این پروژه که گام نخست خدمات پزشکی از راه دور و یادمان شهدای مدافع سلامت بوده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همکاری بسیارخوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشت و نتیجه آن به‌گونه‌ای بوده که دسترسی عموم بیماران خاص و بدحال به‌ویژه در مناطق محروم را به کادر درمان آسان می‌کند.

 

وی ادامه داد:افتتاح سامانه پزشکی از راه دور موجب سرعت ‌بخشی خدمات حوزه درمان این وزارتخانه می‌شود، تمامی خدمات سرپایی از طریق سامانه پزشکی از راه دور کشور قابل ارائه بوده است، موارد تشخیصی با افتتاح این سامانه سرعت می‌گیرد و موج کاهش بار ترافیکی مراجعان به بیمارستان‌ها می‌شود.

 

جان بابایی گفت:خدمات درمانی غیرحضوری و از راه دور در چند استان کشور به‌صورت آزمایشی امتحان شده بود، اما برنامه ثمربخش‌تر و کامل‌کننده آن را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با راه‌اندازی سامانه پزشکی از راه دور کشور در کلان منطقه ۹ کشور داشتیم.

 

معاون درمان وزیر بهداشت اظهارکرد:با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۲۳ منطقه محروم و مرزی کشور شناسایی شده تا فرآیندهای ارائه خدمت به بیماران ساکن در این مناطق از طریق سامانه پزشکی از راه دور کشور ارائه شود، خدمات درمانی الکترونیکی پس از راستی‌آزمایی و امنیت حریم خصوصی خدمات‌گیرندگان ارائه می‌شود تا کوچکترین فرصتی برای سوءاستفاده سودجویان فراهم نشود.

 

وی افزود:اولویت خدمات‌رسانی از طریق سامانه پزشکی از راه دور کشور ساکنان مناطق محروم و مرزی هستند که از امکانات درمانی کامل و کافی برخوردار نیستند و خدمات این سامانه در قالب فازهای پایش، تشخیص، دارو و درمان تبیین شده است.

 

جان بابایی گفت:تمامی خدماتی که از طریق سامانه پزشکی از راه دور ارائه می‌شود طبق سرفصل‌های معین شده بوده و کلیه اطلاعات بیماران به‌صورت کاملاً محرمانه در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد و با همکاری فی‌مابین با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خدمات مشارکتی پزشکی از راه دور با مشارکت استان‌ها امکان‌پذیر است و پزشکان مبدا و مقصد از طریق ارتباط آنلاینی که با هم برقرار می‌کنند بهترین اقدام درمانی در مسیر بهبود بیماران صورت می‌دهند.

کد خبر 967080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha