۱۵۰ مدرسه شهرستان بیرجند به اینترنت رایگان متصل هستند

یکه خانی با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز مدارس روستایی جهت برقراری اینترنت و استفاده از فضای مجازی فراهم شده است، گفت: تاکنون به بیش از ۱۵۰ آموزشگاه شهرستان اینترنت رایگان تعلق گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،  «محمد حسین یکه خانی» صبح امروز (۱۲شهریور) در حاشیه‌ی سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزار است، اظهار کرد: اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی متعددی برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: برگزاری مستمر جلسات شورای آموزش و پرورش،ساماندهی نیروی انسانی، آموزش معلمان در استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی، توسعه زیر ساخت های مدارس برای دسترسی به اینترنت، تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان محروم از فضای مجازی از مهم ترین این اقدامات است.

 

وی با تاکید بر آمادگی آموزش و پرورش بیرجند برای بازگشایی مدارس و آغاز فرایند آموزش، بیان کرد: تاکنون به منظور بررسی شرایط و انتخاب بهترین راهکارها برای شروع سال تحصیلی ۲۰ نشست شورای آموزش و پرورش و ستاد بازگشایی مدارس در سطح شهرستان برگزار شده و برنامه های مورد نیاز مدارس تدوین و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

 

یکه خانی بیان کرد: با تلاش حوزه فناوری اطلاعات مدیریت زیرساخت های مورد نیاز مدارس روستایی جهت برقراری اینترنت و استفاده از فضای مجازی فراهم شده و به بیش از ۱۵۰ آموزشگاه شهرستان اینترنت رایگان تعلق گرفته است.

 

وی با اشاره به لزوم بروز رسانی اطلاعات معلمان در ارائه آموزش از طریق فضای مجازی به دانش آموزان گفت: در تابستان امسال سه دوره ضمن خدمت به میزان ۴۸ ساعت برای ارتقای سواد رسانه ای فرهنگیان و معلمان برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزد: همچنین برگزاری کارگاه آموزشی و نحوه استفاده آنان از شبکه شاد با توجه به تغییرات و بروز رسانی های این اپکلیشن نیز پیش بینی شده است.

 

وی به ساماندهی نیروی انسانی به منظور توزیع متعادل و متناسب نیروی انسانی و افزایش بهره وری آموزشی و پرورشی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا ساماندهی نیروهای انسانی در مقاطع مختلف با استفاده از شیوه های نوین و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام گرفته است که از جمله آن سازماندهی نیروهای خدماتی مدارس بر اساس فرم امتیاز بندی برای اولین بار در سطح استان است.

 

یکه خانی با بیان اینکه  کلاس بندی دانش آموزان در سامانه سناد  انجام شده است، گفت: همچنین به منظور برنامه ریزی دقیق و آموزش دانش آموزان، اطلس دسترسی دانش آموزان بیرجندی به شبکه شاد تهیه و تنظیم شده است که بر اساس آن کلیه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی برنامه ریزی شده و اجرا می شود.

کد خبر 967152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha