چالش های پیش روی فضای سایبری استان پایش می شود/ مدیران تهدیدات فضای سایبری را جدی بگیرند

کمالوندی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید بیش از گذشته به بحث تهدیدات حوزه سایبری اهمیت دهند، گفت: چالش های مختلف در حوزه سایبری در استان رصد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام،  ظهر امروز(۱۲ شهریور) در جریان برگزاری رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران در این استان، اظهار کرد: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه بسیار حائز اهمیت است و بار اصلی آگاهی بخشی، اطمینان بخشی و گزارش عملکرد دولت و نظام در حوزه های مختلف بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

 

«فهد کمالوندی» با بیان اینکه  قرارگاه پدافند سایبری در استان در ذیل پدافند غیرعامل استان ایلام تشکیل شده است، تصریح کرد: رسالت این قرارگاه دفاع از سرمایه های سایبری استان، بررسی تهدیدات و چالش های  مرتبط فضای سایبری، همچنین اتخاذ تدابیر مقابله با خطرات و حوادث سایبری و در نهایت پایداری شبکه سایبری است.

 

وی با اشاره به اینکه این اهداف و دستاوردها در قالب رزمایش های سایبری حاصل می شود، گفت: برگزاری رزمایش های سایبری به دستگاه های اجرایی در امر مصون سازی و دفاع از فضای سایبری مرتبط به حوزه های فعالیت های خود در فضا و بستر اینترنت بسیار کمک می کند.

 

مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام با بیان اینکه روزانه کشور در معرض حوادث سایبری قرار می گیرد، یادآور شد: کشور ایران اسلامی دارای چهارمین ارتش سایبری در دنیا است و تلاش بر این است با توجه خصومت دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، مصونیت فضای سایبری در کشور ارتقاء یابد.

 

کمالوندی با تاکید بر اینکه متاسفانه کمیته امنیت فناوری در دستگاه های اجرایی به ریاست مدیران دستگاه های اجرایی به صورت مطلوب برگزار نمی شود، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید بیش از گذشته  به بحث تهدیدات حوزه سایبری اهمیت داده و مراقبت ها و دقت لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بیمه سلامت در حوزه ارتباط و فناوری، حفاظت و اهمیت به موضوعات حوزه سایبری، فعالیت های خوبی را انجام داده است که قابل تقدیر است، ابراز کرد: در برخی از دستگاه های اجرایی حوزه اینترانت و حوزه اینترنت از هم تفکیک نشده است که باید تلاش کرد با انجام رزمایش سلامت و مصونیت حوزه سایبری را ارتقا داد.

 

مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام در پایان با تاکید بر پایش تهدیدات و چالش های پیش روی فضای سایبری در استان، خاطرنشان کرد: چالش های مختلف در حوزه سایبری در استان رصد می شود.

 

کد خبر 967233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha