کار ترخیص خودروها به پلیس +۱۰ واگذار شده است

عباسی گفت: کار ترخیص خودروها به پلیس +۱۰ واگذار و ۹۵ درصد ترخیص در این مراکز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی عباسی»، امروز (چهارشنبه 12 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر در حوزه تصادفات درون شهری همکاری های خوبی انجام شده است، گفت: طی هفت سال متوالی برای کاهش کشته های تصادفات، شهرداری، استانداری، فرمانداری و اصحاب رسانه تلاش و فعالیت کردند.

رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به اینکه 38 درصد تصادف خسارتی و جرحی شاهد بودیم، تاکید کرد: این رقم نسبت به سال گذشته در شهرستان های نی ریز، لار، بوانات، مرودشت و آباده افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درون شهری، 36 درصد کشته ها، در صحنه جان خود را از دست می دهند، یادآور شد: 33 درصد حین انتقال و 31 درصد در مراکز درمانی از بین می روند.

عباسی با یادآوری این مطلب که 34 و یک دهم کشته های ترافیکی را موتورسواران و یا راکبین موتور تشکیل می دهند و در تصادفات ترافیکی 21 درصد عابر پیاده هستند، تاکید کرد: درصد زیادی از راکبین و ترک نشینان از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ساعت تصادف از ساعت 6 تا 12 شب رخ می دهد که 63 درصد آمار دارد، یادآور شد: بیشترین علت تصادف، عدم توجه به جلو هست که بحث استفاده از تلفن همراه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول برخورد با تخلفات حادثه ساز در دستور کار قرار گرفته بود، اظهار کرد: اقدامات مشترکی بین نیروی انتظامی و برخی سازمان ها نظیر سازمان ترافیک شهرداری داشته ایم و در برخورد با رانندگان خطرناک، اقدامات مناسبی شکل گرفته است.

رئیس پلیس راهور فارس با تاکید بر اینکه برخی عابران پیاده از پل عابر استفاده نمی کنند که اگر در محدوده پل عابر پیاده تصادف رخ دهد، درصدی از تقصیر را به نام عابر اعلام می شود و فرد به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد، تاکید کرد: کار ترخیص خودروها به پلیس +10 واگذار و 95 درصد ترخیص در این مراکز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شکایت برای فک پلاک وجود داشت و اکنون کار توسط دفاتر قضایی شکل می گیرد، تاکید کرد: تا ساعت 16 مرکز تعویض پلاک فعالیت می کند و مردم همه مراجعه را به اول صبح نگذارند.

عباسی افزود: استفاده از گواهینامه پایه سوم برای سرویس های مدارس ممنوع بود اما افرادی که سن 23 سال داشته باشند و 2 سال از گواهینامه آنان گذشته باشد می توانند درخواست سرویس مدارس بدهند و اگر راننده سرویس مدرسه ای سه بار تخلف حادثه ساز انجام دهد کارت صلاحیت آنان برای یک سال باطل می شود.

رئیس پلیس راهور فارس اظهار کرد: بحث تصادف دوچرخه هم مثل سایر وسائل نقلیه هست اگر دوچرخه هم قوانین را رعایت نکند هم می تواند حادثه ساز شود و در تصادف هم با آن مثل سایر وسائل نقلیه برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان وسائل نقلیه درصورتی که در زمان تصادف امکان جابجایی خودرو را داشته باشند و خودرو را کنار نزنند، مقصر و غیر مقصر با هم جریمه خواهند شد، تاکید کرد: افراد نگرانی نداشته باشند، می توانند از خودروها عکس گرفته و آن را به سمت راست هدایت کنند تا از ترافیک جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته ناجا توزیع کلاه ایمنی را خواهیم داشت، تاکید کرد: 505 کلاه ایمنی در شیراز توزیع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خودروهای سنگین که وارد کنارگذر شوند، جریمه خواهند شد در صورت تکرار به تعداد زیادی به پارکینگ هدایت می شوند.

عباسی گفت: اگر قرار باشد مدارس 15 شهریور باز شود، ما آمادگی داریم که بهتر از گذشته کارهای ترافیکی را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: افرادی که جریمه بالای یک میلیون تومان هست نسبت به پرداخت اقدام و افراد از طریق سایت rahvar120.ir می توانند خلافی های خود را چک کنند.

 

کد خبر 967240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha