بمب‌های خوشه‌ای عربستان بر سر مردم حدیده یمن

در توافقنامه صلح حدیده قید شده است که هیچ برخورد نظامی رخ ندهد ولی عربستان و امارات هزاران بار این قرارداد را نقض کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، یک مقام سازمان ملل متحد می گوید عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعضای اصلی ائتلاف در حال جنگ با یمن ، بمب های خوشه ای علیه یک محله مسکونی در استان ساحلی حدیده استفاده کردند.

 

ژنرال ابهیجی جوها رئیس مأموریت سازمان ملل در حمایت از توافق نامه حدیده (UNMHA) در یمن ، روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت که عربستان سعودی و امارات متحده عربی از بمب های خوشه ای استفاده می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد در توافقنامه صلح حدیده قید شده است که هیچ برخورد نظامی رخ ندهد ولی عربستان و امارات هزاران بار این قرارداد را نقض کرده اند.

 

توافق استکهلم دسامبر ۲۰۱۸ با نظارت سازمان ملل میان گروههای یمنی امضا شد. مطابق این توافق، مقرر شد تبادل سفرا انجام، آتش بس در بندر الحدیده برقرار و امکان ارسال کمک های بشردوستانه از طریق این بندر فراهم شود. در واقع، کاهش بحران یمن در گام اول و توقف جنگ علیه یمن در گام بعدی هدف اصلی توافق استکهلم بود.

 

به گفته منابع میدانی، نقض توافق آتش منجر به شهید و زخمی شدن ۷۰۰ تن از شهروندان در استان الحدیده شده است؛ حدود ۶۵ کودک و ۳۰ تن زن در حملات توپخانه ای و خمپاره ای ائتلاف به شهادت رسیده اند و ۲۷۰ تن دیگر از آنان نیز زخمی شده اند.

 

محاصره ۷ هزار تن از شهروندان یمنی در شهر «الدریهمی» در استان الحدیده وارد شانزدهمین ماه شده و نیروهای ائتلاف همچنان از رسیدن کمک های غذایی، بهداشتی، دارویی و درمانی به این شهر جلوگیری می کنند.

کد خبر 967323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha