بازآفرینی شهری فقط یک کار کالبدی نیست

مهدی‌نیا با اشاره به این که بازآفرینی یک کار صرفا کالبدی نیست، گفت: باید در مثال‌های عینی نمونه‌های کوچک و کاربردی بازآفرینی و فواید آن برای مدیران و شهروندان توصیف شود زیرا اینگونه ترغیب به بازآفرینی تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدهادی مهدی‌نیا» امروز (۱۲شهریور) در جلسه شورای شهرداران مشهد ویژه موضوع بازآفرینی و مشوق‌های ویژه محلات هدف، گفت: یک طرح باید شهر، مدیران و مردم را از وضع موجود نامطلوب به وضع مطلوب ناموجود راهنمایی کند؛ در تجربه‌های مداخله مستقیم مشهد وضعیت نامطلوب موجود و حتی چشم‌اندازهای طرح به خوبی ترسیم شده و تصمیم‌گیری‌ها بر همین اساس انجام می‌شد.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: باید در مثال‌های عینی نمونه‌های کوچک و کاربردی بازآفرینی و فواید اجتماعی و اقتصادی آن برای مدیران و شهروندان توصیف شود؛ اینگونه توانمندسازی اجتماعی و ترغیب به بازآفرینی تحقق می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: توقع ما از شهرداران مناطق فراتر از بحث اجرایی شدن مصوبات مشوق است، زیرا وقتی مصوبه ابلاغ می‌شود شهردار منطقه اختیاری در رد آن ندارد و سامانه شهرداری باید به سرعت اصلاح شده و مصوبه بر آن بنشیند؛ امروز در کشور در حوزه‌های علمی تئوری و اجرایی رویکردها تغییر کرده اما چشم‌اندازهای بازآفرینی و توانمندسازی بافت و کالبد به درستی ترسیم نشده است.

 

مهدی نیا گفت: در هرجای دنیا که سیستم خدمات‌رسانی خودکار و به حذف عامل انسانی اقدام شده باشد ضمن روان‌سازی و یکپارچه شدن امور، کاهش و حذف فساد به طور جدی انجام می‌شود؛ بازآفرینی یک کار صرفا کالبدی نیست و به همین خاطر سختی فراوانی دارد؛ هماهنگی بین بیست و چند سازمان دخیل در بافت‌ها موضوع بسیار مهم‌تری نسبت به اجرای مصوبات تشویقی است که باید شهرداران مناطق با همراهی سازمان بازآفرینی به دنبال آن باشند.

 

 

 

 

 

کد خبر 967333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha