پروتکل های بهداشتی در سواحل رعایت نمی شود/ نباید به بهانه نشاط و شادی فساد در جامعه ترویج شود

حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه برای عزاداری محرم ۶ صفحه پروتکل نوشته شد ولی در خصوص حضور مسافران در سواحل ۶ خط پروتکل هم تنظیم نشد، گفت: متأسفانه مسافران حتی ۵درصد شیوه نامه های بهداشتی سواحل را رعایت نمی کنندو هر کاری بخواهند انجام می‌دهند.

حجت الاسلام «محمد اسماعیل قلی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری در خصوص ازدحام مسافران در تعطیلات اخیر همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا در سواحل بابلسر، بیان کرد: قبل از آغاز دهه اول محرم، در بابلسر طی نامه‌هایی به وزیر محترم کشور «رحمانی فضلی» ممنوعیت حضور مسافران را در این ایام خواستار شدیم.

 

امام جمعه شهرستان بابلسر افزود: نتیجه درخواست های مکرر ما و مسئولان به ویژه استاندار مازندران این شد که منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم ولی محدودیت ها توسط مقام مسئول استان درج شود اما در آخر مشاهده شد که برای عزاداری محرم ۶ صفحه پروتکل نوشته شد ولی در خصوص حضور مسافران در سواحل ۶ خط پروتکل هم تنظیم نشد.

 

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به اینکه البته که رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفاظت از جان مردم است اما پرهیز از سفرهای غیر ضروری هم لازم است، اعلام کرد: آمارها نشان می دهد مردم ما ۹۰ درصد از پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند ولی ما در یک شهرستان ۱۳۰ هزار نفری آمادگی میزبانی از یک جمعیت میلیونی را در این ایام نداشتیم.

 

وی ادامه داد: مردم شهر ما همیشه در برخورد با مسافران سعی کردند میزبان خوبی باشند ولی در این شرایط بحرانی کرونا که مسافران حتی ۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را نمی کردند، این آمادگی در مردم وجود نداشت.

 

حجت الاسلام قلی پور عنوان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جاری در سطح سواحل بابلسر در حوزه فرهنگی برنامه‌های خوبی برگزار کردیم، قرارگاه شهید جهان آرا و گشت رضویون همواره فعال و مستقر است،  تلاش شد و توفیقات خوبی نیز داشتیم.

 

وی درخصوص انتشار اخبار مبنی بر هتک حرمت و پایکوبی مسافران در شب تاسوعای حسینی که توسط مداح اهل بیت و مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مورد نقد قرار گرفت، اضافه کرد: در این خصوص بررسی‌ها آغاز شد ولی هنوز مستنداتی دال بر انجام این کار نداریم، در طبقه هفتم همان ساختمان مورد نظر یک زوج جوان سکونت دارند که آن شب مهمان هم نداشتند، ولی بدحجابی همواره مشاهده می‌شود

 

حجت الاسلام  قلی پور یادآور شد: شهرستان بابلسر در خصوص خدمت‌رسانی همه بضاعتش را به کار گرفت به طوری که خدمات درحد اعتبارات شهرستانی است و این سوال همچنان مطرح است که چرا در توزیع اعتبارات شاهد عدالت نیستیم؟ باید بودجه ویژه ای پیش‌بینی شود تا با امکانات بیشتر خدمات بهتری ارائه شود.

 

 وی تاکید کرد: اگر می‌گویند درب سواحل را ببندید کار نکنید خرج کسانی که از سواحل روزی می‌خورند را چه کسی می‌دهد؟ ما پاسخ بی تدبیری‌ها را با تلاشمان می‌دهیم.

 

 حجت الاسلام  قلی پوردرخصوص هنجارشکنی ها در سواحل، تصریح کرد: نمی‌گوییم اتفاقی نیفتاده و  همه جا گل و بلبل بود، ممکن است تخلفی صورت گرفته باشد ولی ما از محدود سواحلی هستیم که ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال در سواحل داریم.

 

وی با بیان این که کسی مخالف نشاط و شادابی سالم مردم نیست، ادامه داد: نباید به بهانه نشاط و شادی فساد در جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام قلی پور تاکید کرد: انتظار داریم در تعطیلات پنج روزه جلوی مسافرت‌ها گرفته شود، باید ممنوعیتی ایجاد شود راه جبرانی برای آسیب‌دیدگان مشاغل پیدا شود. 

 

وی در پایان اذعان کرد: از مردم عزیز تشکر می‌کنم که عزاداری‌ها را به خوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند اگر برخورد مناسب یا میزبانی خوب از مسافران صورت نگرفت عذرخواه هستیم.

 

کد خبر 967344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha