بازگشایی مدارس و نگرانی جدی خانواده ها/ کرونا ویروس همچنان می تازد

کرونا ویروس دغدغه ای است که موجب ترس و دلهره والدین از بازگشایی مدارس شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، در حالی قدم به قدم به فصل بازگشایی مدارس نزدیک می شویم که ویروس « کووید 19 » همچنان می تازد و شرایط بسیاری از مناطق کشور در پی شیوع بیماری کرونا بحرانی است.

 

اخبار مرگ و میر، آمار مبتلایان، نشر اخباری مبنی بر تغییر رفتار ویروس کرونا و رفتارهای ناشناخته و دائم در تغییر ویروس کرونا همگی دست به دست هم داد تا امروز زندگی عموم مردم جامعه دستخوش تغییراتی باشد و غالب افراد حتی برای حضور در جامعه دچار ترس و نگرانی شوند.

 

ترس از حضور در اجتماع امروز برای خانواده های که باید فرزندان خود را راهی مدارس کنند دوچندان شده است و این روزها با نگرانی اخبار مربوط به بازگشایی مدارس را دنبال می کنند.

 

خبرهایی مبنی بر بازگشایی مدارس موجب ترس و نگرانی جدی خانواده ها شده است، اغلب والدین نگران بازگشایی مدارس و  حضور فرزندان خود در مدارس هستند و  این نگرانی به حدی است که عرصه فضای مجازی به عرصه ابراز نگرانی والدین تبدیل شده و حتی برخی خواستار تعطیلی مدارس در سال تحصیلی پیش رو هستند.

 

برخی والدین بر این باورند برای حفظ سلامت چند میلیون دانش آموز بهتر است کلاس های درس به صورت غیر حضوری برگزار شود.

 

با توجه به این واقعیت که کنترل بیماری کرونا بسیار دشوار است، تمهیدات لازم برای رفع نگرانی و دغدغه خانواده ها اندیشیده شود.

 

«معصومه» مادری که امسال باید کودک خود را راهی کلاس اول دبستان کند، می گوید: این روزها با دلهر به اخبار مربوط با بازگشایی مدارس و ستاد ملی مقابله با کرونا نگاه می کنم.

 

وی با اشاره به اینکه اخباری مبنی بر ابتلای کودکان به این ویروس و مرگ کودکان در سن های کم موجب دلهره شدید من می شود، گفت: ترجیح می دهم امسال کودکم در خانه بماند تا اینکه نگران ابتلای وی از طریق مدرسه باشم.

 

این مادر خرم آبادی با اشاره به اینکه سال گذشته فرزندک پیش دبستانی بوده است و تجربه آموزش مجازی را دارم، گفت: برای کلاس اول و حتی دوم این آموزش بسیار سخت است و لازم است آموزش و پرورش تدبیری جدی داشته باشد.

 

«مصطفی» پدر یکی دیگر از دانش آموزان گفت:  فرزندان من هر دو در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و این روزها دغدغه مهم زندگی ما سلامت فرزندان و نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید است.

 

وی با بیان اینکه  فضای کلاس و مدرسه  فرزندان شلوغ است و درهر  کلاس بیشتر از30  دانش آموز حضور دارند، گفت:در صورت بازگشایی مدارس کنترل سلامت دانش آموزان سخت است.

 

«محمد رضا» دیگر شهروند خرم آبادی با بیان اینکه فرزندم دانش آموز مقطع راهنمایی است، گفت: به رغم سختی های آموزش مجازی از مسئولان تقاضا داریم امسال کلاس های درس به صورت مجازی برگزار شود تا دغدغه خانواده ها کم و سلامت دانش آموزان حفظ شود.

 

وی با اشاره به مشکلات فرا روی آموزش مجازی، بیان کرد: لازم است تدبیری برای اینترنت رایگان دانش آموزان اندیشیده شود که در شرایط سخت اقتصادی جامه باری به دوش خانواده ها اضافه نشود.

 

وی ادامه داد: همچنین در حوزه تدریس از طریق صدا و سیما انتخاب معلمان با تجربه و توانمند برای آموزش مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

«مینا م» دیگر مادر خرم آبادی هم در خصوص آموزش حضوری مدارس گفت: فرزند من سال گذشته کلاس اول بود و با تعطیلی مدارس در اسفند ماه و آموزش مجازی، واقعا نتوانست به خوبی درس بخواند.

 

وی با بیان اینکه آموزش مجازی خیلی ضعیف بوده است، گفت: من به مدرسه پسرم مراجعه کردم و درخواست کردم که امسال هم همان کلاس اول تکرار شود که  موافقت نشد.

 

این مادرافزود: امسال دغدغه سلامت فرزندم و از طرفی آموزش اصولی وی را دارم و انتظار داشتم برای مقطع کلاس اول ابتدایی سال تحصیلی برگزار نشود و یا با چاره اندیشی جدی برای آموزش اصولی کودکان کلاس اول و دوم به عنوان آسیب دیدگان تحصیلی کرونا برنامه ریزی شود.

 

«روزبهانی» یکی از دبیران دبیرستان های خرم آباد، هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  با اشاره به ترس خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در محیط مدرسه و کلاس درس، گفت: این ترس ها با توجه به شرایط بحرانی جامعه وجود دارد و تدریس از طریق فضای مجازی می تواند نقش مهمی در کاهش این دلهره والدین داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه  احتمال اینکه برخی خانواده‌ها فرزندشان را به مدرسه نفرستند وجود دارد، افزود: آموزش از طریق فضای مجازی و مشارکت جدی معلمان و دبیران و حتی خانواده هال در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این معلم لرستانی با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس، گفت: تغییر شیوه آموزش از حضوری به غیرحضوری با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب در بسیاری از مناطق استان دانش‌آموزان، والدین و معلمان را برای پیگیری آموزش مجازی از طریق شبکه شاد به دردسر انداخته است.

 

مقدمات بازگشایی مدارس در لرستان فراهم است

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تدابیر لازم برای آغاز سالتحصیلی جدید در استان اندیشیده و مقدمات لازم برای آموزش های حضوری و مجازی فراهم شده است.

 

« علیرضا نخعی»  با اشاره به شیوه نامه های متفاومت در مناطق بحرانی و سفید ناشی از کرونا، اظهار داشت امسال با جبران کاستی‌ها و تجربیات ارزنده‌ای که در این مدت به دست آمده بازگشایی مدارس به بهترین نحو انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در استان لرستان همه پیش‌بینی‌ها برای آماده سازی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش‌آموزان، تامین تجهیزات مورد نیاز و توزیع کتب درسی انجام شده است، گفت:  برای تامین امکانات بهداشتی لازم در مدارس و توجه به سلامت دانش‌آموزان آمادگی‌های لازم وجود دارد و شنبه ۱۵ شهریور بازگشایی همه مدارس استان به صورت هماهنگ با سراسر کشور صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: بسته به شرایطی که در ستاد کرونای استان در مورد وضعیت شهرستان‌ها و مناطق اعلام می‌شود بازگشایی به شکل حضوری در مناطق سفید و زرد و غیرحضوری برای مناطق قرمز در بستر شاد صورت می‌گیرد.

 

نخعی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان برای آموزش و پرورش و مدیران مدارس مهم است گفت: همکاری والدین در تحقق این موضوع بسیار ضروری می باشد.

 

شرایط بحرانی ناشی از کرونا در کشورمان و خبرهای مبنی بر ادامه این شرایط  ونوید های برای توزیع ماسک در سال های آینده موجب شده است خانواده ها  برای سال تحصیلی جدید، خرید لباس فرم مدارس، کیف و کفش و نوشت افزار برنامه های نداشته اند و در صورت بازگشایی مدارس با مشکل مواجه شوند.

 

برخی حتی برای ثبت نام فرزندان خود دچار تردید بودند و حتی برای  دریافت کتاب دانش آموزان ثبت نام نکرده اند.

کد خبر 967372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha