جذب سرمایه گذاران در روستاهای فارس در توسعه گردشگری نقش مهمی دارد

پاک فطرت گفت: جذب سرمایه گذاران در روستاهای فارس برای توسعه گردشگری نقش مهمی دارد و نباید در این حوزه، تنها به تسهیلات دولتی بسنده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید کمال پاک فطرت»، امروز (چهارشنبه 12 شهریور) در بازدید از روستاهای «کندازی» و «دشتک» در مرودشت گفت: روستاهای استان فارس، ظرفیت عدیده ای در حوزه گردشگری دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: در این میان، روستاهای «کندازی» و «دشتک» در صنعت گردشگری کشور می توانند مطرح و کارآمد باشند.

وی اضافه کرد: این 2 روستا در ارتفاعات کوه «حسین» مرودشت قرار دارند و با داشتن فرهنگ خاص مردم، سبک معماری و ویژگی های زیست محیطی خاص به عنوان یک جاذبه گردشگری استانی و ملی باید مورد توجه قرار بگیرند.

پاک فطرت، روستای «کندازی» را از بهترین روستاهای هدف گردشگری در کشور دانست و عنوان کرد: برای معرفی بیشتر ظرفیت های این روستا در حوزه گردشگری و جذب گردشگر باید به معرفی و تبلیغات در خصوص جاذبه های متعدد آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاران در روستاهای فارس برای توسعه گردشگری نقش مهمی دارد و نباید در این حوزه، تنها به تسهیلات دولتی بسنده کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در روستاهای استان، اقدام مهمی برای اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت از روستاها، ایجاد زمینه مهاجرت معکوس و توسعه پایدار را در آنها فراهم می کند.

پاک فطرت افزود: اجرای ایده ها، در نظر گرفتن وام های قرض الحسنه  با تنفس بازپرداخت مدت دار، توسعه اقامتگاه بومگردی روستایی و ... در توسعه گردشگری روستایی نقش موثری دارد.

وی اعلام کرد: استان فارس بیش از یکصد اقامتگاه بومگردی روستایی دارای ظرفیت مطلوبی در حوزه گردشگری روستایی در سطح کشوری و جهانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 967378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha