نخستین شرکت تولیدی لوازم‌التحریر در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

نخستین شرکت تولیدی لوازم‌التحریر به عنوان یازدهمین واحد تولیدی صنعتی از مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در طرح نهضت جهش تولید در سرزمین فتح به بهره‌‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» امروز (چهارشنبه 12 شهریور) نخستین شرکت تولیدی لوازم‌التحریر و یازدهمین واحد تولیدی صنعتی و سرمایه‌گذاری از مجموع پروژه‌های معاونت سرمایه‌گذاری در طرح نهضت جهش تولید در سرزمین فتح تحت عنوان «از آزادسازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان هر هفته افتتاح یک پروژه» با حضور مدیرعامل و دیگر مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید.

 

شرکت پیام‌آور سریر کارن اروند (تولیدکننده لوازم‌التحریر) با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال سالانه 2 هزار و 500 تن ظرفیت تولید دارد. در این شرکت برای 70 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

 

«سید علی موسوی» در این مراسم اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید لوازم‌التحریر 200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام شده و این مجتمع پس از 10 سال که در تملک بانک صادرات بود با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی امروز به بهره‌برداری رسید.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 20 راهبرد در جهت شعار سال «جهش تولید» برای سازمان منطقه آزاد اروند تعریف شده است افزود: امروز با افتتاح این واحد تولیدی شاهد اجرا و عملیاتی شدن 2 راهبرد بودیم؛ دیگر راهبرد ایجاد شده با افتتاح این پروژه مدیریت واردات است.

 

وی از واردات حدود 100 میلیون دلار نوشت‌افزار به کشور در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: امروز با جذب این سرمایه‌گذار بخش خصوصی که یکی از بزرگترین واردکنندگان کالا بود منطقه آزاد اروند به یک تولیدکننده تبدیل شده و امید است در آینده نزدیک صادرات کالا از این واحد صنعتی انجام شود.

 

موسوی مزایای راه‌اندازی این واحد تولیدی را جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال با اعمال صادرات کالا در این منطقه موجب ورود ارز به کشور می‌شود.

 

وی معرفی سرمایه‌گذار برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش را از اقدامات منطقه آزاد عنوان کرد و یاد آور شد: با توجه به درخواست این سرمایه‌گذار برای دریافت 50 میلیارد ریال تسهیلات از محل فنی اعتباری استان معرفی شد.

 

کد خبر 967397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha