مراسم عزادارای شهادت امام حسین(ع) توسط کانون دارالعلم قرآن سبزوار برگزار شد

رادمان گفت:مراسم سوگواره امام حسین(ع) توسط کانون دارالعلم قرآن سبزوار در استادیوم ۳ هزار نفری شهید خوشبین برگزار شد، این مراسم بزرگترین و پرجمعیت ترین مراسم شهرستانی است که انجام و مورد استقبال عموم مردم و امام جمعه شهرستان قرار گرفت.

«علیرضا رادمان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سبزوار گفت: ماه محرم فصل شکفتن لاله های مقاومت خونین اسلام است، همان گونه که سرآغاز زوال حاکمیت های فاسد نیز است، محرم تاریخ است اما نه تاریخ عادی و روز مره زندگی، کار، فعالیت، مصرف و معامله، محرم تاریخ یک تحول عمیق و یک انقلاب تاریخ ساز است.

 

مدیر کانون دارالعلم قرآن سبزوار با بیان اینکه نهضت عاشورا علاوه بر اینکه اثرات شگرف دینی، اعتقادی و معنوی را بر جای گذاشت، اظهارکرد: عاشورا را نمی شود به یکروز و نیز و یا یک نبرد خونین بین حق و باطل، کفر و ایمان در یک مدت محدود خلاصه کرد، بلکه دانشگاهی است که انسان را به معنی واقعی آن تربیت می کند و برای همه تا روز قیامت درس دارد.

 

وی ادامه داد: مراسم سوگواره تاسوعا توسط کانون فرهنگی و هنری دارالعلم قرآن سبزوار در استادیوم ۳ هزار نفری شهید خوشبین برگزار شد، این مراسم بزرگترین و پرجمعیت ترین مراسم شهرستانی است که انجام و مورد استقبال عموم مردم و امام جمعه شهرستان قرار گرفت.

 

رادمان با تاکید بر اینکه عاشورا تبلور زنده نماز، مناجات، حماسه، عدالت و شهادت است، گفت: قیام عاشورا نشان داد که مردم و حتی نخبگان جامعه بدون بینش و بصیرت قادر به تشخیص راه حق و حرکت در مسیر درست نیستند چنانکه در کربلا کسانی که برای امام حسین(ع) دعوت ‌نامه نوشته بودند در مقابل آن حضرت صف ‌آرایی کردند.

 

مدیر کانون دارالعلم قرآن سبزوار با بیان اینکه این روزها بهترین زمان برای فکر کردن درباره این اتفاق و یادگیری از مکتب عاشورا است تا این آموزه ها را در زندگی مان پیاده کنیم و به موفقیت و سعادت بیش تر برسیم، افزود:عاشورا ضامن بقای اسلام و قرآن است و مسلمانان باید این روز تاریخی را زنده نگه دارند.

کد خبر 967464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha