​اجرای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز

اسکندرپور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز در حال اجراست.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور» در انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز در حال اجراست.

شهردار شیراز افزود: همکاری و ارتباط بین این نهادها موجب تسریع در انجام پروژه ها و بهبود وضعیت و رونق دوباره بافت تاریخی فرهنگی شیراز می شود.

وی با یادآوری بهره برداری از پروژه های مختلف در بافت تاریخی بیان کرد: در سال ۹۸ اقدامات و پروژه های مناسبی را در بافت تاریخی فرهنگی شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی انجام دادیم.

شهردار شیراز در خصوص پروژه زندیه گفت: این پروژه به علت اختلاف نظر بین مشاورین و دستگاه‌های ذیربط طی سال های گذشته متوقف شده بود اما با همکاری نزدیک بین 2 نهاد شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش داریم این پروژه هر چه سریعتر به مرحله اجرا برسد.

اسکندرپور همچنین از تدوین لایحه حمایت از دفاتر گردشگری و در نظر گرفتن تخفیف عوارض برای این گروه شغلی که به علت شیوع ویروس کرونا متحمل ضرر شده اند، خبر داد.

«مصیب امیری» نیز در آئین انعقاد این تفاهم نامه گفت: شورای اسلامی شهر شیراز، ضامن اجرای تفاهم نامه همکاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اقدامات شهرداری در بافت تاریخی - فرهنگی شیراز افزود: شهرداری شیراز فعالیت های ارزنده ای را در این بافت ارزشمند انجام داده است و این تفاهم نامه امکان همکاری بیشتر بین این سه نهاد را فراهم می آورد.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری سه جانبه به امضای ریس شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار شیراز و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

موضوع این تفاهم نامه افزایش همکاری های سه جانبه و اراه خدمات متقابل در زمینه های مدیریت یکپارچه شهری، استفاده از ظرفیت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری طرفین در حفظ، مرمت و احیای بناها و محدوده های دارای ارزش تاریخی و میراثی در راستای ارتقای کیفیت فضاهای شهری و بازآفرینی اماکن و محدوده های مورد نظر با استفاده از ابزارهای مختلف و ... است.

کد خبر 967550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha