توسعه و تقویت تجهیزات پزشکی استان لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تقویت و توسعه تجهیزات پزشکی استان در روزهای اخیر خبرداد و گفت: بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمدرضا نیکبخت» امروز(13 شهریور) در مراسم بزرگداشت شهیده «زهرا شیرویه» نخستین شهید سلامت استان، اظهار داشت: جذب پزشکان متخصص و تقویت تجهیزات کادر درمانی از رویکردهای مهم دانشگاه لرستان برای تقویت عرصه سلامت در استان بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تلاش می شود با توسعه و تقویت بیمارستان های استان و جذب نیروی متخصص دیگرنیاز به اعزام بیماران به استان‌های دیگر نباشد.

 

وی با بیان اینکه ۸۱ متخصص طی این هفته وارد لرستان شده است عنوان کرد: خاطرنشان کرد:  در حوزه جذب متخصص در استان تعداد ۱۲ متخصص داخلی، هشت متخصص زنان، شش متخصص بیهوشی، ارتوپدی، چشم، جراحی و… برای استان جذب شده است.

 

نیکبخت برای اولین بار شش متخصص «رادیولوژی» با هم برای استان جذب شده است که چهار نفر از آنها خانم هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان ادامه داد: امروز ۷۶ متخصص پزشکی در شهرستان دورود در حال ارائه خدمات هستند.

 

وی همچنین از تقویت و توسعه تجهیزات درمانی خبرداد و گفت: اعبترای ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها برای توسعه تجهیزات پزشکی استان  اختصاص یافته است.

 

نیکبخت با بیان اینکه در قالب این اعتبار تجهیزات پزشکی برای بیمارستان های شهرستان های استان خریداری می شود، ادامه داد: با کمک مسئولان استان و تلاش‌های دانشگاه وسایل مهم و ویژه پزشکی برای استان در حدی کفایت و نیاز خریداری می شود.

 

ضرورت ادامه همراهی مردم برای کنترل و مهار بیماری کرونا

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به وضعیت استان در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: کنترل و مهار این ویروس منحوس نیازمند همراهی و مشارکت مردم است.

 

وی با بیان اینکه همه ما باید رعایت کنیم و بیماری هنوز تمام نشده است، افزود: ما باید حتماً کاری کنیم که بیمار نشویم و اگر بیمار شویم دردسر آن به خصوص برای افراد سن بالا خیلی زیاد است.

 

نیکبخت با اشاره به اینکه قسمت عمده‌ای از ریه بیماران درگیر این ویروس می‌شود، عنوان کرد: بیماران به ظاهر خوب می‌شوند، اما دیگر کوهنورد نیستند، نمی‌توانند فوتبال بازی کنند و در انجام بسیاری از کارها مشکل خواهند داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیماری کرونا بزرگترین هجمه قرن در جهان بوده است افزود: مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران کمتر از بسیاری از نقاط جهان بوده است.

کد خبر 967602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha