پرداخت حدود ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به تعاونی‌های مازندران

اصغری از توانمند کردن تعاونی‌های استان مازندران با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «کامران اصغری» امروز(پنج‌شنبه ۱۳شهریور) در مراسم پانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان مازندران که با حضور استاندار و تعاونگران در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تعاونی‌ها کانون‌های اقتصادی و اجتماعی هستند که با اشاعه فرهنگ تعامل و مشارکت هماهنگ برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه افراد جامعه به ویژه جوانان تحصیلکرده، فراهم کننده شغلی پایدار است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: اشاعه فرهنگ مشارکت در بین جوامع و حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی و اجتماعی و مشارکت فکری و مالی آنها بهترین تضمین برای افزایش آگاهی‌ها، افزایش بهره‌وری تولید و توزیع کاهش توقعات و انتظارات کاذب، بهینه‌سازی تعادل بین نیازها و امکانات است، از طریق فعالیت‌های تعاونی، سطح زندگی مردم به مراتب بهتر و سریع تر از شرایط بخش خصوصی ارتقاء می‌یابد.

 

 وی تصریح کرد: استان با داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه تولید محصولات کشاورزی، شیلاتی، گردشگری، دریایی، صنایع دستی، می‌تواند در ایجاد، گسترش و توسعه تعاونی‌ها و به دنبال آن تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی را ایفا کند.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر بیش از 13 هزار تعاونی با حدود 2 میلیون و 800 هزار عضو با ایجاد 154 هزار شغل در بخش‌های مختلف که جمعاً بیش از پنج درصد از اقتصاد ملی را تشکیل می‌دهند، در حال کار و فعالیت هستند.

 

اصغری خاطرنشان کرد: حسب اعلام اتاق تعاون ایران، نتایج حاصله از پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ۹۸، نشان از این دارد که استان مازندران دارای رتبه نخست و بهترین محیط کسب و کار در بخش تعاون کشور است.

 

وی بیان کرد: طی آخرین پایشی که اتاق تعاون ایران در زمستان سال 98 در زمینه وضعیت محیط کسب و کار در بخش تعاون استان‌های کشور انجام داد، استان مازندران با شاخص 4.03 از 10 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) دارای بهترین محیط کسب و کار در سطح استان‌های کشور ارزیابی شده و استان هرمزگان با شاخص 5.25 پس آن قرار دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این مهم در حالی رخ داده است که در سال 97 استان مازندران دارای شاخص 6.11 بود ولی با تلاش مجموعه دولت و تعاونگران بهبود خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.
 

این مسئول از اجرای طرح روستا تعاون در استان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی بخش تعاون در سطح روستاها، توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کار آفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی خبر داد.

 

اصغری با اشاره به تشکیل و فعال‌سازی بیش از 53 تعاونی توسعه روستایی در قالب طرح روستا تعاون، افزود: بیش از 1700 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف تولیدی ، توزیعی و خدماتی تاسیس و ثبت شده است.

 

وی از توانمند کردن تعاونی‌های استان مازندران با پرداخت بیش از 35 میلیارد و 760 میلیون تومان خبر داد و گفت: میزان صادرات شرکت‌های تعاونی بیش از 170 میلیون دلار محصولات تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی شرکت های تعاونی به کشورهای خاورمیانه ، آسیایی ،اروپایی و کشورهای عربی است.

 

کد خبر 967637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha