عدم موفقیت پویش همکلاسی مهربان موجب افزایش آمار بازماندگان از تحصیل می شود

حسین زاده گفت: با راه‌اندازی پویش همکلاسی مهربان به آگاهی جامعه در بحث اهمیت تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان جهت بهره مندی ازآموزش مجازی کمک شد،سال گذشته ۵۰۰ بازمانده از تحصیل داشتیم اگر این پویش جواب ندهد شاید این آمار افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « وحید حسین زاده »امروز(13شهریور) در نشست خبری پویش همکلاسی مهربان اظهار کرد:  حدود ۵ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند تحت سرپرستی داریم که ۲ هزلرار و ۷۰۰ نفر در حوزه توانبخشی و معلولان و ۲ هزار و ۶۶۶ نفر در حوزه آسیب کودکان کار و خیابانی و بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران افزود: ۳ هزار مورد از این دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی،  هزار و ۵۰۰ مورد در مقطع راهنمایی و هزار نفر از آن‌ها در  مقطع دبیرستان در حال تحصیل هستند‌.

 

حسین زاده با اشاره به بحث دغدغه‌های آموزشی، گفت: با راه‌اندازی پویش همکلاسی مهربان به آگاهی جامعه در بخش آموزش مجازی دانش آموزان در شرایط کرونا و اهمیت تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان کمک شد، در سال گذشته ۵۰۰ بازمانده از تحصیل داشتیم اگر امروز این پویش جواب ندهد سال بعد شاید هزاران بازمانده تحصیل داشته باشیم.

 

این مسئول عنوان کرد: در بحث آسییب‌های فضای مجازی باید بگوییم که این فضا هم فرصت و هم تهدید است چرا که ما بدون آمادگی کودکان را وارد این فضا کردیم، جنس آسیب کودکانه شد و درگیر فضاهای مجازی شدند.

 

وی با اشاره به تعدادی از آسیب‌های موجود در فضای مجازی که دانش آموزان را مورد هدف قرار می‌دهد، عنوان کرد: کاهش هوش هیجانی، بلوغ زودرس، ناهنجاری رفتاری و پرخاشگری و مهمتر از همه کم توجی در پی حضور بی رویه دانش آموزان در این فضا ایجاد خواهد شد.

 

حسین زاده با بیان اینکه امروز در عصر مهارت قرار داریم، گفت:  امروز مهارت‌ها باید نهادینه شود، مهارت در خانواده را باید یاد بگیریم، بحث در خانه بمانیم یکی از این مهارت‌ها است که باید بیاموزیم. 

 

این مسئول در پایان از اصحاب رسانه خواست تا این پویش را در شبکه‌های مجازی راه‌ندازی کرده، نشر داده و حمایت کنند.

کد خبر 967654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha