استفاده از ادبیات فاخر و میراث ایرانی، راه‌کاری برای کتاب‌خوان کردن مردم است

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی و فرماندار ویژه شهرستان میناب: استفاده از ادبیات فاخر و میراث فرهنگی ارزشمند ایرانیان، راهکاری برای کتابخوان کردن جامعه ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «مجید سلحشور» در نشست کتاب‌خوان ضمن معرفی کتاب «رحمت واسعه» اثر آیت الله عظمی محمدتقی بهجت (ره) اظهارکرد: ایران دارای میراث فرهنگی ارزشمند و ادبیات فاخری است که می توان با معرفی این میراث گران‌بها به مردم، آنان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داد و عادت به مطالعه را در زنگی آنان ایجاد کرد.


فرماندار ویژه میناب ادامه داد: عظمت واقعۀ عاشورا و نمایش بی نظیر فضائل الهی اهل بیت علیهم السلام در مقابل دشمنان خدا و رسول او موجب شد که این رویداد عظیم از جهات گوناگون از دیگر رویدادهای بزرگ عالم متمایز شود؛ مصیبتی که پیش از وقوعش، ملائکۀ الهی و انبیا و اوصیا علیهم السلام در سوگ آن نشستند و پس از وقوع آن نیز ائمۀ هدی علیهم السلام به یادآوری این مصیبت عظمی پرداختند و مجالس عزا برپا کردند.


وی افزود: در این میان، این عشق و ارادت و دلدادگی و توجه به برپایی این شعار بزرگ دینی، در حضرت آیت الله العظمی بهجت، نمود بارزی داشت؛ تا آنجا که به هر مناسبتی به ذکر فضائل و مصائب سیدالشهدا علیه السلام و یاران شهیدش می پرداخت و در عمل نیز سبک زندگی حسینی را برای خود برگزیده بود.


سلحشور ادامه داد: کتاب «رحمت واسعه» اثر آیت الله بهجت با محوریت موضوع حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و واقعه عظیم عاشورا، تألیف شده و در سه بخش روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی، گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت قدس سره و پرسش ها و پاسخ ها  تنظیم شده که مطالعه آن برای دوستداران کتاب، بسیار جذاب خواهد بود.

کد خبر 967697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha