یک هزار و ۸۵۳ مدرسه در روستاهای مازندران به اینترنت رایگان مجهز شدند

سعدی پور گفت: یک هزار و ۸۵۳ مدرسه در روستاهای مازندران به اینترنت رایگان مجهز شده و همچنین ۹۶ مدرسه در روستاهای فاقد اینترنت به اینترنت وایرلس مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری « علیرضا سعدی‌پور» امشب(۱۳شهریور) در برنامه تلویزیونی «جهش» شبکه استانی تبرستان درخصوص چگونگی بازگشایی مدارس اظهار کرد: سلامت اولویت مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در این راستا با تمام توان برای افزایش سلامت تلاش داریم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران افزود: برای سال تحصیلی جدید، براساس آخرین دستورالعمل اعلام شده وزارت آموزش و پرورش، اولویت بر حضور دانش آموزان است؛ اما این حضور با اختیار خانواده هاست.

 

وی گفت: کلیه مدارس مازندران همزمان با شروع سال تحصیلی باز است و دانش آموزان براساس گروه بندی ارائه شده توسط مدیران مدارس در کلاس حضور دارند  و رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی الزامی است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: حضور دانش آموزان براساس اختیار خانواده هاست و اجباری نیست و شیوه نامه های خاص برای حضور در کلاس و زنگ تفریح در مدارس رعایت می شود و همچنین دانش‌آموزان به صورت گروه بندی شده و در روزهای زوج و فرد در کلاس درس حاضر خواهند شد.

 

سعدی پور افزود: انتخاب معاون بهداشتی، رابط بهداشتی و همیار سلامت کرونا و همچنین استفاده از توان سازمان های مردم نهاد برای حفظ سلامت بیشتر از موارد مهمی است که در مدارس  در دوران کرونا باید رعایت و اجرایی شود.

 

وی با اعلام اینکه در دوران کرونایی همکاران آموزش و پرورش استان مازندران با تولید محتوا به کمک دانش آموزان شتافتند، خاطر نشان کرد: با خلاقیت مناسب، سامانه جدید mazandmohtava.ir  را راه اندازی و برنامه های مختلف و تولید محتوا در این سامانه بارگذاری و در اختیار دانش آموزان مازندرانی قرار می گیرد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 40 هزار دانش آموز مازندرانی فاقد گوشی و تبلت برای استفاده از برنامه های شاد در دوران کرونایی هستند و تلاش کردیم تا در راستای پویش « همکلاسی مهربان» برای تهیه گوشی همراه به همت خیران، مردم و سازمان های مردم نهاد اقدام شود.

 

سعدی پور افزود: 70 درصد دانش آموزان ما از برنامه های شاد در دوران کرونایی برخوردار هستند و تلاش داریم تا با کمک خیران و مردم با تهیه گوشی همراه برای دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند، در دوران تعلیم و تربیت کرونایی در کنار آنان باشیم.

 

وی یادآور شد: با تلاش های انجام شده یک هزار و 853 مدرسه در روستاهای مازندران به اینترنت رایگان مجهز شده و همچنین 96 مدرسه در روستاهای فاقد اینترنت به اینترنت وایرلس مجهز شدند.

 

سعدی پور با اعلام اینکه اطلس شیوه های آموزشی در دوران فعلی و با شیوع کرونا در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: ارجعیت با حضور دانش آموزان در کلاس درس است که با اختیار خانواده ها انجام می شود؛ ایجاد مدرسه تلویزیونی و ارائه درس از طریق صدا و سیما از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

 

وی اضافه کرد: ایجاد درسنامه و ارائه سی دی و دی وی دی توسط سرگروه های آموزشی شهرستان، منطقه و استان و ارائه برنامه ها و درس ها در فضای آموزش مجازی با برنامه شاد از دیگر برنامه ها و شیوه های آموزشی دوران کروناست.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح «والد مربی» از دیگر طرح های اجرایی و از خلاقیت های تعلیم و تربیت مازندران است که برای کلاس اولی ها در نظر گرفته شده و براساس این طرح، والدین همراه کودک، آموزش های لازم را در مدرسه فرا گرفته و با شیوه های تدریس آشنا می شوند و نظارت کامل در تمام دوران بر تعلیم و تربیت دانش آموزان وجود دارد.

کد خبر 967719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha