رزمایشی از نوع همدلی در آستانه بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس و همدلی برای کمک به دانش آموزان نیازمند، رزمایشی دیگری از نوع همدلی و محبت در بین مردم آغاز شده که فعالان فرهنگی و اجتماعی در این مسیر فعال شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بازگشایی مدارس و شور و شوق دانش آموزان در بازار خرید لوازم التحریر، کیف و کفش قابل مشاهده است اما برخی نیز در تاسف این شادی ها هستند و آرزوی لحظه هایی مثل دیگر دوستان خود را دارند.

 

حضور در بازار ها و خرید آنچه دیگر دانش آموزان برای تحصیل خود تهیه می کنند برای دانش آموزان خانواده های نیازمند یک آرزو است و آن ها در نگرانی به دیدار مهر و مدارس می روند.

 

در این مسیر، افرادی هستند که نگرانی کودکان و نوجوانان را به امید و خوشحالی تبدیل می کنند و مایه خیر و برکت برای خود می شوند. خیرین دلسوزی که به حد توان خود با پرداخت هزینه های کم و زیاد به تامین مایحتاج دانش آموزان کمک می کنند.

 

این موج همدلی در این روزهای کرونا همچنان وجود دارد و هر چند وقت یک بار خبری از یک موج و یک رزمایش همدلی به گوش می رسد و این بار در آستانه مهر و بازگشایی مدارس آهنگ دوستی و احسان مثل سال های گذشته و دوره های قبلی همدلی در دوران کرونا، نواخته می شود.

 

شکل های مردم نهاد، خیرین، خیریه ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی مرکز و قرارگاه حرکت های همدلی هستند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این میدان نقش آفرینی می کنند.

 

*تهیه هزار سبد حمایتی برای دانش آموزان نیازمند استان اصفهان

 

مدیرکل اوقات و امور خیریه استان اصفهان گفت: هزار بسته حمایتی برای دانش آموزان نیازمند استان اصفهان از محل درآمد موقوفات با این نیت تهیه و توزیع می شود.

 

حجت الاسلام «حسین بلک» با اشاره به حمایت از دانش آموزان نیازمند توسط سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: تعدادی موقوفه در کشور با نیت کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند وجود دارد که استان اصفهان نیز چنین موقوفاتی را دارد.

 

وی ادامه داد: در مرحله اول کمک به دانش آموزان نیازمند، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان هزار بسته حمایتی آماده و توزیع می کند که اولویت دهی و معرفی این دسته از افراد توسط آموزش و پرورش انجام می شود.

 

*تهیه و توزیع یکصد هزار بسته حمایتی برای دانش آموزان جنوب کشور

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و حمایت انسان دوستانه جوانان، 100 هزار بسته حمایتی برای دانش آموزان توسط سازمان های مردم نهاد جوانان تهیه و توزیع می شود.

 

«عباس مرادیان» افزود: این بسته های حمایتی به دست دانش آموزان منطقه جنوب کشور می رسد و در حال حاضر اعضای فعال سمن ها در ورزشگاه شهید نصر اصفهان در حال تهیه این سبدهای مشارکتی هستند.

 

وی ادامه داد: جوانان استان اصفهان امسال تاکنون در چهار مرحله اقدام به تهیه سبدهای حمایتی برای اقشار آسیب پذیر کرده اند و در شرایط سخت کرونا این خدمات رسانی ادامه داشته است.

 

*خیریه و تشکل های فرهنگی مساجد حامی همیشگی دانش آموزان نیازمند

 

خیریه و تشکل های فرهنگی و هنری مساجد که همیشه حامی دانش آموزان و خانواده های نیازمند هستند، این بار نیز نقش خود را در این حوزه ایفا می کنند و با توجه به پراکندگی مساجد و خیریه های فعال در این پایگاه های دینی آمار دقیقی نداریم اما مطمنا شناسایی و کمک به اقشار آسیب پذیر همواره توسط متولیان این مراکز با حمایت مردم انجام می شود.

 

مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان اصفهان در بخش های مختلف به این موضوع توجه داشته و در تامین نیازهای جامعه اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند.

 

همکاری اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مبارزه با کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر برای همگان آشنا است که البته ارائه فعالیت های فرهنگی متناسب با این شرایط نیز مورد توجه است.

کد خبر 967749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha