توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی

​یوسفی گفت: برای رونق بخش کشاورزی باید از خام فروشی و صادرات خام از گلستان جلوگیری شود و صنایع تبدیلی این بخش را در استان افزایش دهیم.

«امیر یوسفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: استان گلستان استانی است که در رابطه با تولید محصولات کشاورزی جایگاه بالایی دارد و از سویی بیشترین مسائل اقتصادی مردم استان به بخش کشاورزی مرتبط است.

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر بتوانیم از ظرفیت بخش کشاورزی در استان استفاده بهینه شود قطعا اقتصاد استان در مسیر شکوفایی و جهش تولید قرار می گیرد.

 

یوسفی ابراز داشت: استان گلستان شرایطی دارد که محصولات مختلفی در این استان کشت می شود اما برای رونق بخش کشاورزی باید از خام فروشی و صاردات خام از استان جلوگیری شود و باید فرآورده و محصول نهایی در استان صادر شود.

 

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی باعث افزایش درآمد مردم می شود، افزود: شیوع کرونا به اقتصاد جهان و کل کشور ضربه زد و در بخش کشاورزی نیز با توجه به محدودیت های صادرات با مشکلاتی رو به رو هستیم.

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: گلستان توانسته بسیاری از محصولات مورد نیاز کشور را در این ایام تامین کند اما  در بحث جهش تولید باید به بحث کیفی و کمی محصولات نیز اهتمام شود.

 

یوسفی ابراز داشت: گرچه شاید افزایش تولید برای همه خوش آینده است اما واقعیت اینجا است که برای بازار فروش و برنامه ریزی های پس از فروش نیز باید اقدام شود.

 

وی تاکید کرد: در فصل برداشت سیب زمینی شاهد بودیم که میزان تولیدات استان رشد داشت اما کشاورزان در حوزه فروش مشکل داشتند و این مهم نشان می دهد که باید در حوزه فروش الگوی مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی ارائه شود.

 

کد خبر 967781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha