در برنامه هفتم توسعه برای هر استان احکام و برنامه جداگانه‌ای خواهیم داشت

قالیباف با بیان اینکه هدف اصلی ما از بازدیدهای میدانی پیگیری مشکلات مردم است گفت: در برنامه هفتم توسعه برای هر استان احکام و برنامه جداگانه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدباقر قالیباف» شامگاه (جمعه 14 شهریور) در جلسه جمع‌بندی سفر چهار روزه خود به خوزستان، با اشاره به درصد بالای محرومیت در برخی مناطق استان اظهار کرد: دستگا‌های اجرایی و گروه‌های جهادی باید تمام توان خود را جهت بهبود وضعیت خوزستان به کار گیرند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم خوزستان از مشکلات و تبعیض‌ها رنج می‌برند افزود: اولویت ما در مجلس ابتدا نظارت و در مرتبه بعدی قانونگذاری است؛ در نظارت‌ها به دنبال بازدید میدانی هستیم تا بتوانیم مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده و برای رفع آنها اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات امنیت یک روستا آب آشامیدنی است تصریح کرد: نباید به بهانه کارهای ملی، از کارهای ضروری محلی همچون تامین آب یک روستا پرهیز کنیم.

 

قالیباف با بیان اینکه به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستیم بلکه هر مدیری که قوی باشد به او شجاعت تصمیم‌گیری می‌دهیم اضافه کرد: نظارت پسینی را قبول نداریم بلکه باید در لحظه و هوشمند و سیستماتیک نظارت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما پیگیری مشکلات مردم است عنوان کرد: پروژه‌های که 20 تا 30 سال معطل مانده‌اند جای هیچ‌گونه دفاعی و معنا و مفهومی ندارند از این رو باید بر این مسائل نظارت کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین هفته در مجلس سایتی را بالا می‌آوریم و تصمیمات این سفر در حوزه اجرایی و تقنینی را شفاف اعلام خواهیم کرد ادامه داد: از ۴۰ روز پیش پیگیر این تصمیمات بوده‌ایم، سه نوبت در تهران با استاندار جلسه گذاشتیم و بنده با وزرای مربوطه جلسه داشتم و جمع بندی کردیم و با مجمع نمایندگان به توافق رسیده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در این سایت همه بحث‌ها ثبت و ضبط می‌شود تا کار مهمی در راستای هوشمندسازی و شفاف‌سازی انجام دهیم تاکید کرد: همه مردم با زمان‌بندی خواهند دید که چه کاری قرار است صورت گیرد و وظیفه ماست که پاسخگو باشیم.

 

قالیباف آب شرب، آب کشاورزی، فاضلاب و آب سطحی را از اولویت‌های فعالیت‌های پیش رو عنوان کرد و اذعان داشت: کارهایی که باید امسال انجام شود مشخص شده و در اولویت است و کارهایی که در بودجه ۱۴۰۰ باید پیش‌بینی کنیم معلوم خواهیم کرد و پروژه‌هایی که در برنامه هفتم توسعه یعنی تا ۱۴۰۴ باید مطرح شوند نیز باید مشخص شود.

 

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند تا پایان این دولت ۷۰۰ روستای دارای تنش آبی را سر و سامان دهیم گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم را در استان رنج می‌دهد بحث اشتغال است که بعضی موارد را اورژانسی دنبال خواهیم کرد و همچنین مکانیسم‌هایی را برای ایجاد اشتغال مشخص کرده‌ایم و در سایت اعلام می‌کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی از داشتن برنامه‌ای برای اشتغال ۳۰ هزار نفر در خوزستان خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر آن ۱۰ هزار شغل نیز برای زنان سرپرست خانوار دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نباید بی‌عرضگی و نداشتن شجاعت خود را به حساب تحریم‌ها بگذاریم اظهار داشت: در بخش مسائل اجتماعی برای مناطق آسیب‌پذیر ۱۷ شهرستان خوزستان برنامه‌های ویژه داریم و گله‌مندی جوانان خوزستان از مسائل استخدامی اعم از استخدام بومیان را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

قالیباف شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از موضوعات مهم و جدی ما در تولید دانست و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در این بخش، محور فعالیت‌های ما فعالیت‌های مردمی باشد نه دولتی و در این راستا چهار مرکز نوآوری را برای حوزه دانش‌بنیان تاسیس می‌کنیم تا به سرعت کارهای مرتبط با آن پیش برود.

 

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه برای هر استان احکام و برنامه جداگانه‌ای خواهیم داشت تصریح کرد: اولین بی‌حرمتی به قانون، اجرایی و عملی نبودن آن است از این رو باید بتوانیم با همکاری سه قوه در همه سطوح با همدلی کارها را به نفع مردم پیش ببریم و دین‌ خود را به خوزستان ادا کنیم.

 

کد خبر 967852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha