جمع‌آوری بیش از ۱۷ میلیارد ریال زکات در سنقروکلیایی

پروینی، از جمع آوری ۱۷ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال زکات در پنج ماهه اول سال ۹۹ در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد .

مرتضی پروینی رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در پنج ماهه اول سال  ۱۷ میلیارد ۸۲۸ میلیون ریال زکات در شهرستان سنقروکلیایی جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۴ درصدی  داشته است .

 

وی خاطر نشان کرد : شهرستان سنقروکلیایی در پرداخت زکات فطریه نسبت به سال گذشته از رشد ۲۲۴ درصدی برخوردار بوده است .

 

پروینی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد زکات جمع آوری شده در این شهرستان صرف نیازمندان می شود افزود: مجموع زکات جمع آوری شده صرف درمان ، تحصیل ، احداث مسکن شده و ۵۶۰۰ نفر از نیازمندان شهرستان از آن  بهره مند شده اند .

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان سنقروکلیایی ۲۱۱ روستا دارد که ۱۰۰ روستا  شهرستان شامل پرداخت زکات هستند و همه آنها  زکات را پرداخت کرده اند.

 

وی پرداخت زکات را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر پرداخت زکات در کشور احیا شود و مردم زکات اموال خود را پرداخت کنند دیگر نیازمندی در کشور نخواهیم داشت .

وی در پایان ضمن تقدیر از امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی ( رییس شورای زکات ) ، دبیر و اعضای شورای زکات در شهرستان اظهار کرد: با تلاش متولیان امر زکات در شهرستان و خطبه های امام جمعه شهرستان و ترقیب مردم به پرداخت زکات امیدواریم این شهرستان رکورد دار پرداخت زکات در سال بعد شود .

کد خبر 967857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha