۱۰۰ درصد آب شرب شیروان از سد بارزو تامین می شود

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: ۱۰۰ درصد آب شهر شیروان که وارد مدار مصرف می شود از سد بارزو تامین می شود.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در حال حاضر به خاطر سیلاب های اخیر و تجمع رسوب و گل و لای؛ چند روز است که آب سد قطع و آب شهری از طریق ۱۵ حلقه چاه تامین می شود و فقط در اینگونه موارد چاه ها وارد مدار مصرف می شود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به رفع مشکل موجود تا هفته آینده و وارد مدار شدن آب مصرفی شیروان در سد بارزو بیان کرد: در این مدت احتمال قطعی آب به هیچ عنوان وجود ندارد چرا که سرانه مصرف شهروندان نسبت به ماه های گذشته پایین آمده است.

 

رمضانی با اشاره به اینکه این شهر ۱۹ حلقه چاه آب دارد، عنوان کرد: از این تعداد چهار حلقه چاه به خاطر مشکلات موجود از مدار خارج هستند  که نیاز به اعتبار فراوان دارند ولی در مواقع قطعی آب سد و استفاده از چاه ها، چاه ها ۹۰ درصد آب سد بارزو را جایگزین می کنند.

 

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: در سیلاب اخیر مشکل از سد بارزو نبوده بلکه حوزه میانی بود که رودخانه سیلابی شده بود و دو روز طول کشید تا سیلاب های آن خالی و ته نشین شود.

 

«اسحاق خسروپناه» اظهارداشت: آب در کف رودخانه می آید که آن را سیلابی کرده بود.

 

سد بارزوی شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

 

سد بارزو در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

 

توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

 

سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

کد خبر 967867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha