زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس گیلان نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس گیلان نواخته شد تا افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز راهی مدارس سراسر استان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شرایطی آغاز شد که شیوع کرونا در کشور و تردید حضور دانش‌آموزان در مدارس بیم ودغدغه مسئولان بهداشتی و خانواده‌هایی است که با نگرانی فرزندانشان را راهی خانه دومشان می‌کنند.

 

از یک سو خانواده‌ها نگران سلامت فرزندانشان بوده و سوال‌هایی در خصوص چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات سختگیرانه برای حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس‌ها دارند و از سوی دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش معتقدند نمی‌توان مدارس را بیش از این بسته نگه داشت و باید آموزش‌ها را به صورت حضوری و گروه‌بندی شده دنبال کرد.

 

با وجود اینکه اعلام شده بود چنانچه وضعیت منطقه‌ای قرمز باشد، آموزش به‌صورت حضوری نخواهد بود اما زنگ آغاز سال تحصیلی صبح امروز(شنبه،۱۵ شهریور) دو هفته زودتر از معمول همزمان با سراسر کشور در استان قرمز گیلان نواخته شد تا دانش‌آموزان با ظاهری متفاوت از سال‌های قبل راهی مدارس شوند.

 

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امروز(شنبه،۱۵ شهریور) همزمان با سراسر کشور با حضور «ارسلان زارع» استاندار گیلان به صورت نمادین در دبیرستان آیت الله بهجت رشت نواخته شد تا بیش از ۳۶۸ هزار دانش‌آموز گیلانی بعد از حدود هفت ماه تعطیلی مدارس، راهی کلاس‌های درس شوند.

 

در این مراسم دانش‌آموزان با ماسک‌هایی بر صورت آغاز سال تحصیلی خود را در کنار مسئولانی چون «جبار کوچکی نژاد» و «محمدرضا احمدی» نمایندگان رشت در مجلس، «محمد رحمتی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی دیگر جشن گرفتند تا فصل فراگیری علم و دانش خود را آغاز کنند.

 

«ارسلان زارع» در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، آن را  شروع فصل تازه ای از علم آموزی و تلاش برای کسب تجربه هایی نو دانست.

 

استاندار گیلان با اشاره به تفاوت ها و دشواری‌های سال تحصیلی جدید نسبت به سال‌های پیش به جهت شیوع کروناویروس و تقدیر از معلمان که با همتی ستودنی نگذاشتند فرآیند آموزش در کشور متوقف شود،  گفت: همچنان نیازمند استمرار کوشش معلمان و اولیاء مدارس برای انجام فعالیت های آموزشی با وجود کرونا هستیم.

 

وی به دغدغه والدین نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس اشاره کرد و از اجرای پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه‌ای با مشارکت و همیاری خانواده‌ها خبر داد که بیانگر اهمیت فرآیند آموزش و نیز سلامت فرزندان این کشور به‌عنوان آینده سازان ایران اسلامی است.

 

زارع با بیان اینکه همه دانش‌آموزان باید به آموزش کیفی و کامل دسترسی داشته باشند بر استفاده از بستر فضای مجازی در حوزه آموزش و نیز بررسی‌های دقیق برای رفع کاستی‌های سامانه شاد تاکید کرد.

 

وی با اعلام آمادگی مدارس گیلان برای آموزش بیش از ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت حضوری و غیرحضوری از متولیان آموزش استان خواست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود.

 

«محمد رحمتی» نیز در این مراسم گفت: ۳۶۸ هزار و ۸۲۱دانش آموز گیلانی از امروز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی راهی مدارس شدند.

 

مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۵۷ مدرسه استان با ضدعفونیبیش از ۱۸ هزار کلاس درس آماده میزبانی از دانش‌آموزان هستند افزود: ۳۲ هزار و ۲۱۲ دانش‌آموز کلاس‌اولی هم از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

 

وی خاطرنشان کرد: مفتخریم امسال با توجه به شرایط ویژه کرونا سال تحصیلی را زمانی آغاز می کنیم که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب  قرار گرفته ایم، چنانکه ایشان در سخنان اخیر خود از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور نام بردند که این افتخار بزرگی است.

 

گفتنی است، بیش از سه هزار و ۸۵۰ مدرسه با ۱۸ هزار و ۶۵۵ کلاس درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیای حضور دانش‌آموزان شدند تا دو هفته زودتر از سال‌های پیش میزبان دانش‌آموزان در فراگیری دانش شوند.

کد خبر 967921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha