«حسینیه مجازی» ویژه برنامه دهه دوم محرم در ژاپن

ویژه‌ برنامه دهه دوم ماه محرم از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با همکاری آستان قدس رضوی و دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد مقدس در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، در ادامه برنامه‌های «حسینیه مجازی» رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در دهه اول محرم در فضای مجازی، برنامه ویژه ایرانیان، دانشجویان، علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) در ژاپن در دهه دوم محرم و به مناسبت شهادت امام زین العابدین(ع) و سومین روز شهادت امام حسین(ع) و ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) با همکاری آستان قدس رضوی و دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد مقدس طی روزهای (12 و 13 شهریورماه) برگزار شد.

 

این ویژه برنامه‌ها که به صورت مستقیم و زنده از حرم مطهر رضوی پخش می‌شد، با قرائت قرآن کریم توسط «جلیل حسین‌زاده» و اجرای «حامد ثنایی» آغاز و در ادامه حجج الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ‌ موسوی و سید جعفر طباطبایی در خصوص قیام امام حسین(ع) و به ویژه رسالت حضرت زینب(س) در ابلاغ رسالت قیام امام(ع) مطالبی را ارائه کردند.

 

در ادامه این برنامه‌ها نیز ذاکران و مداحان اهل بیت(ع)، امیر عارف و جعفر ملائکه به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

 

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با همکاری مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دفتر نمایندگی سازمان در قم، آستان قدس رضوی و مؤسسه بین‌المللی المرتضی، برنامه حسینیه مجازی را در دهه اول و دوم محرم در یوتیوب و آپارات رایزنی فرهنگی کشورمان به صورت مستقیم ویژه ایرانیان و دانشجویان مقیم ژاپن ارائه کرد.

 

همچنین، در ایام مختلف مناسبتی و مذهبی نیز ویژه برنامه‌های نیمه شعبان، تمامی شب‌های ماه مبارک رمضان و قدر، ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، عید سعید غدیر و ایام محرم به صورت مجازی و مستقیم ویژه ژاپن تدارک و اجرایی شد.

 

تولید محتوا و ارائه مطالبی در تشریح این رویداد به همراه نماهنگ‌های ویژه این ایام نیز تهیه و در شبکه‌های مجازی رایزنی فرهنگی به زبان ژاپنی ارائه شد.

کد خبر 968020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha