زنگ نمادین بازگشایی ۱۰۸۳ مدرسه در استان سمنان طنین انداز شد

دستورانی از آغاز سال تحصیلی ۱۲۸ هزار دانش آموزاستان سمنان همزمان باصبح امروزدر یک هزار و ۸۳ مدرسه این استان خبردادوگفت: هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان آماده هستند.

«محمد دستورانی» در حاشیه آئین بازگشایی هم‌زمان مدارس استان سمنان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان، اظهار داشت: سال جدید تحصیلی را در گستره استان دین مدار و دانش پژوه استان  سمنان برای ۱۲۸ هزار دانش آموز، با شعار «مهرِ شاد» که نماد مشارکت و مهارت آموزی، هدایت و راهبری فضای مجازی، رشد و بالندگی آموزش و پرورش استان، نشاط و سرزندگی، همراه با شبکه آموزشی دانش آموزان است را آغازمی کنیم.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی  جدید توجه به‌سلامت دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش به دلیل شیوع کرونا ویروس بیش‌ازپیش موردتوجه است، افزود: نحوه تحصیل دانش‌آموزان و آموزش‌وپرورش آنان در سال تحصیلی پیشرو در استان منوط به تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و نکات دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان است.

 

وی با تأکید براینکه ضدعفونی مدارس و تجهیزات آموزشی مدارس به‌صورت روزانه در دستور کار است ادامه داد: استان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده است که ازلحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود.

 

دستورانی با اشاره به اینکه  گرمسار و آرادان در یک منطقه، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر یک منطقه، دامغان و امیرآباد در یک منطقه و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در یک منطقه طبقه‌بندی شدند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه مشکلات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای برگزاری کلاس‌های مجازی مدارس رفع شده است اضافه کرد:۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند که می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند.

 

وی بابیان اینکه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است، افزود: در این برنامه سه فرآیند ورود برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته‌شده است که بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید ازلحاظ شیوع کرونا به‌صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

دستورانی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان سمنان پایه اولی هستند اظهار داشت: شیوع کرونا تحصیل دانش‌آموزان پایه اول را دچار چالش می‌کند.

کد خبر 968041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha