استفاده از همه ظرفیت ها برای تحقق راهبرد تعلیم و تربیت/ معلمان سرمایه انقلاب هستند

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دانش آموزان، اولیای دانش آموزان، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولان در دبیرستان دهخدا شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز(۱۵ شهریور) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در این استان، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با همه دلهره و نگرانی‌های ایجاد شده در شرایط شیوع ویروس کرونا آغاز شد و نقش مدیران و فرهنگیان در شرایط حساس کنونی در  امر تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

« منصور اردستانی» با بیان اینکه مدیران اجرایی با درک شرایط حساس امروز و شیوع ویروس کرونا،  شعار محوری و  راهبردی تعلیم و تربیت را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهند، افزود: همه باید تلاش کنیم سال تحصیلی جاری از لحاظ عملکرد، کیفیت و تضمین حق دسترسی مردم به آموزش با موفقیت سپری شود به طوری که در طول تاریخ نظام تعلیم و تربیت کشور ماندگار شود.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود همه با تلاش و اهتمام مثال زدنی در راستای حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان تلاش کنیم، ابراز کرد: باید از تمام فرصت های پیش رو، برای آموزش مناسب دانش آموزان و  بهره گیری از ظرفیت های موجود استفاده کرد تا دانش آموزانی خلاق، سرزنده و پویا  در سال تحصیلی جدید علی رغم همه مشکلات و شیوع کرونا، تربیت شود.

 

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش  با تاکید بر اینکه معلمان و فرهنگیان سرمایه‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: از همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی موثر در امر تعلم و تربیت دانش آموزان در خواست می شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا  آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید همراه و همدل باشند.

 

اردستانی با اشاره به وقفه ایجاد شده در امر تحصیل دانش آموزان در پی شیوع کرونا در سال تحصیلی گذشته، خاطرنشان کرد: اولیاء و مسئولان مدارس باید روند تحصیل دانش آموزان را در سال تحصیلی جدید با جدیت پیگیری کنند.

 

وی با تاکید بر عدالت اجتماعی در امر آموزش دانش آموزان، یادآور شد:  بدون شک با تعامل و همیاری همه آحاد به ویژه اولیا، فرهنگیان، مسئولان مدارس و مسئولان اجرایی استان، شاهد شکوفایی امر تعلیم و تربیت در این استان خواهیم بود.

 

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه مکتب عاشورا مکتب انسان سازی  و مدرسه ای ماندگار است، ابراز کرد: همانگونه که با همدلی و تعامل آحاد ملت، عزاداری های ماه محرم با بهترین شکل و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، بازگشایی مدارس نیز نیازمند همراهی و تعامل مردم است.

 

گفتنی است در این مراسم،  پیام وزیر آموزش و پرورش قرائت شد و  زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در استان ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در مدرسه دهخدا شهر ایلام نواخته شد.

 

 

 

کد خبر 968053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha