طرح ناصرین مصداق عینی «سبل» در آیات قرآن/ رشد انسان در گرو دلسوزی بر مردم و هدایت بشر

آیت الله شعبانی گفت: گاهی اوقات رشد انسان در گرو دلسوزی بر مردم و دغدغه مندی برای هدایت آنان است که این مهم در طرح ناصرین به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان، «آیت الله حبیب‌الله شعبانی »،  در افتتاحیه طرح کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین گفت: ناصرین طرح بسیار خوب، جامع و اثر گذار است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های هدایت گری انبیا، برنامه‌ریزی برای هدایت فرد بود گفت: طرح ناصرین نیز، از طرح‌هایی است که تمرکز بر هدایت فرد دارد و هدایت‌گری‌هایی که تمرکز بر فرد داشته باشد پایدار‌تر بوده و اثر گذاری بیشتری خواهد بود.

شعبانی با اشاره به اینکه اصلاح یکی از شعارهای انبیا است گفت: طبق آیه «..إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ...؛ تا بتوانم تنها مقصودم اصلاح امر شماست..»(هود/ آیه 88) حضرت شعیب برای اصلاح امت خود با تمام توان و جان خود هزینه می‌کند و جهاد گونه به فکر اصلاح مردم است.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط فرهنگی سختی قرار داریم گفت: امروز دیگر همچون گذشته تنها با تکیه به تعلیم و آموزش دین نمی‌توان مردم را اصلاح کرد، امروز ما در میدان رقابت و تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته‌ایم لذا کار در این فضا سخت است چرا که هادیان و ناصران ما باید علاوه بر آمورزش دینی، بتوانند برتر بودن فرهنگ دینی را نیز اثبات کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما از هر طرح فرهنگی و تبلیغی همچون طرح ناصرین دفاع و حمایت خواهیم کرد گفت: طرح ناصرین مصداق عینی «سبل» در آیه شریفه «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا..؛ و آنان که در (راه) ما جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های خویش هدایت می‌کنیم...»(عنکبوت/ ایه 69) است.

وی ابراز کرد: برای انجام طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی همچون طرح ناصرین باید فرد دغدغه‌مند و دلسوز نسبت به دین و فرهنگ مردم باشد و هر آنچه که پایه و بنیان آن تقوا باشد، برآیند فرهنگی و اجتماعی آن زیبا خواهد شد.

 شعبانی گفت: اگر پیغمبر اسلام نسبت به سایر اولیا و انبیا در اوج جایگاه و مقام قرار دارند به دلیل رأفت و دلسوزی ایشان نسبت به امتش بود، پیامبر اکرم(ص) نسبت به همه فرستادگان خداوند نسبت به هدایت بشر دغدغه مند و دلسوز بود و همان باعث شد تا در اوج قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: گاهی اوقات رشد انسان در گرو دلسوزی بر مردم و دغدغه هدایت گری آنان است که این دلسوزی و دغدغه‌مندی هدایت گری در این طرح ناصرین به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: مخاطبان طرح ناصرین (مجرمان جرائم اخلاقی و اجتماعی) قشری از جامعه هستند که دارای مشترکات روانشناسی هستند، این افراد داری یک زبان وادبیات مشترک هستند که وظیفه هادی و ناصر این مجرمان در این طرح، شناسایی آن زبان مشترک است.

شعبانی گفت: در همگرایی هر اندازه نقاط مشترک افراد بایکدیگر بیشتر باشد قدرت جذبه بیشتر شده و اثر گذاری نیز بالا خواهد رفت لذا باید مربیان این طرح نقاط مشترک خود را با این افراد بالا ببرند.

این مقام معنوی ارشد استان گفت: باید نسل جوان را شناخت و متناسب با زبان این نسل، آنان را هدایت نمود، امام خمینی(ره) به تنهایی توانست ابراهیم هادی‌های بسیاری را تربیت کند حال یک طلبه اگر دارای نفسی سالم و مطمئنه باشد قطعا اثرگذار خواهد بود.

 

 

 

 

کد خبر 968132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha