نشست ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا با محوریت بازگشایی مدارس برگزار شد

استاندار کرمان با بیان اینکه درباره بازگشایی مدارس ظرف چند روز گذشته تصمیمات متفاوتی با تصمیمات قبل تر بیان و اظهارنظرهای مختلفی در فضای مجازی مطرح شد؛ گفت: ۵ اصل مبنای بازگشایی قرار گرفته که برمبنای این اصول رفتار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، شنبه(15 شهریور) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه درباره بازگشایی مدارس ظرف چند روز گذشته تصمیمات متفاوتی با تصمیمات قبل تر بیان و اظهارنظرهای مختلفی در فضای مجازی مطرح شد؛ گفت: 5 اصل مبنای بازگشایی قرار گرفته که برمبنای این اصول رفتار می‌کنیم.

 


استاندار کرمان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود؛ اظهار داشت: سلامت مردم و دانش آموزان جزو اولویت‌ها و {البته} آموزش حضوری ارجح است، دولت و آموزش و پرورش امکانات دسترسی به آموزش حضوری و مجازی را فراهم کنند و اولیا و والدین دانش آموز مجاز به تصمیم‌گیری بر نحوه آموزش فرزندان هستند.

 

 

وی با بیان اینکه هیچ اجباری برای آموزش حضوری نیست و در نهایت والدین باید تصمیم بگیرند؛ افزود: اگر دانش آموز در کلاس آموزشی شرکت نکرد باید تکلیف آموزش مشخص شود به‌طوری که دانش آموز آموزش را از طریق آموزش حضوری یا آموزش آنلاین یا آموزش آفلاین فرا می‌گیرد.

 

 

فدایی همچنین بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی هم تأکید کرد و با افزودن اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد؛ اظهار داشت: زمان برگزاری کلاس‌ها به یک سوم رسیده و کلاس‌های 40 نفر به سه قسمت تقسیم شده و کلاس‌ها به‌صورت روزهای زوج و فرد و 10 یا 15 نفره تشکیل می‌شوند.

 

 

وی نحوه نظارت بر سرویس مدارس را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شهرداری کرمان، پلیس راهور، معاونت امور عمرانی استانداری و نماینده انجمن اولیا و مربیان و ... در این خصوص تصمیم گیری کنند و مصوبه آن به سایر شهرها تعمیم داده شود.

 


استاندار کرمان با متذکر شدن این مطلب که اصل بر برگزاری کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ ادامه داد: حتماً باید فاصله بین دانش آموزان یک تا یک و نیم متر باشد که تأکید ما بر یک و نیم متر است.

 

در این نشست رییس و تعدادی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی هم نکاتی از جمله قراردادن لیست مدارس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی؛ لزوم اصلاح کلاس هایی که شرایط برگزاری را ندارد؛ ایجاد سامانه ای توسط مدارس برای گزارش تخلفات سرویس‌های مدارس، تصمیم گیری درباره آن دسته از کلاس های مدارس غیردولتی که وضعیت مناسبی ندارند و...عنوان کردند.

 

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی هم با اشاره به اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا هر ساله به دو صورت میان کادر درمان و عموم است؛ گفت: وزارت بهداشت در حال حاضر 1.5 میلیون واکسن آنفلوانزا دارد که سهم استان کرمان از این تعداد، 5 هزار واکسن است اما وزارت تاکنون آنها را توزیع نکرده است.

 

 

وی با بیان اینکه به محض ورود به استان درباره نحوه توزیع آن تصمیم گیری می شود؛ بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان همچنین درخواست 10 تا 16 میلیون واکسن آنفلوانزا داده که تاکنون ارز آن تأمین نشده است.

کد خبر 968162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha