توزیع بیش از ۶۵ هزار بسته معیشتی به ارزشی بالغ بر پنج میلیارد تومان بین خانواده های نیازمند

کبیری پور با اشاره به اقدامات سپاه استان در حوزه مقابله با کرونا و رزمایش همدلی و مواسات گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا الان تعداد ۶۵ هزار و ۲۲۶ بسته معیشتی قابل توجه به ارزش ریالی بیش از ۵ میلیارد و ششصد میلیون تومان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سرهنگ «مهدی کبیری پور» پیش از ظهر امروز(شنبه 15شهریور) در نشست خبری «اقدامات سپاه علی بن ابیطالب(ع) در مقابله با بیماری کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه» که در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا در طول شش ماه گذشته یادآور شد: از روزی که در قم اولین مورد کرونا اعلام شد تقریبا از همان ساعات اولیه، قرارگاه زیستی امام رضا(ع) را فعال کردیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم افزود: اولین چیزی که در حوادث میکروبی و زیستی در تشکیلات نظامی مطرح می‌ شود این است که رده های تخصصی وارد می‌ شوند به همین جهت معاونت بهداشت و درمان سپاه، بسیج پزشکان و نهادهایی دیگر در سپاه به کسب اطلاعات از آخرین وضعیت بیماری در استان، میزان گسترش و عمق نفوذ آن پرداختند.

 

وی بیان داشت: با توجه به این که اوایل کار اطلاعات کم بود و گمانه زنی های متفاوتی مطرح می‌ شد و یک فضای وحشت و ترسی از این بیماری در شهر به وجود آمده بود لذا اولین اقدامی که تصمیم گرفتیم انجام بدهیم این بود که یگان پدافند جنگ نوین را با مواد ضدعفونی کننده تجهیز و فعالیت گندزدایی را از داخل فضای بیمارستان ها شروع کردیم.

 

کبیری پور با بیان این که با این کار امیدی به جامعه تزریق شد و از فضای ترس و ابهام آمیز دور شدیم، گفت: در ادامه تأسیس قرارگاه زیستی شفا پیگیری شد و برای افزایش حجم ضدعفونی مراکز و معابر پرتعدد از یگان جنگ نوین نیروی زمینی هم دعوت کردیم و کمک کردند این کار با حجم بیشتری انجام شود.

 

وی عنوان کرد: به تدریج دیگر دستگاه های استان از جمله شهرداری و جهاد کشاورزی و ارتش وارد شدند و جدول زمانی مشخص برای ضدعفونی به صورت مکانیزه در نظر گرفته شد و همچنین توسط بسیج مردمی ضدعفونی مساجد و اماکن عمومی مثل ایستگاه های اتوبوس آغاز شد و به عنوان یک فرهنگ جاری و ساری گسترش پیدا کرد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم با بیان این که استقرار بیمارستان صحرایی در قم به همت سپاه استان شکل گرفت، گفت: چون به سرعت چهار بیمارستان از جمله بیمارستان علی بن ابیطالب سپاه استان پرشدند و ما با وجود این که در این بیمارستان ظرفیت را دو برابر کردیم، اما نیازمند بیمارستان صحرایی بودیم و تا روزی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد به ظرفیت مازادی نیاز ندارد این بیمارستان را فعال داشتیم و پس از اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم این بیمارستان به شهرهای دیگر انتقال پیدا کرد.

 

وی افزود: برای کمک به کادردرمان و کادر پرستاری استان اکیپ های متفاوتی از پزشکان و پرستاران سپاه به قم اضافه شدند و بیش از 65 پزشک و تعدادی نزدیک به 100 پرستار در بازه های زمانی مختلف آمدند و به کادر درمانی بیمارستان اضافه شدند.

 

کبیری پور در ادامه عنوان کرد: از دیگر اقدامات سپاه استان، راه اندازی نقاتگاه بیماران بهبود یافته کرونا با ظرفیت 700 تخت در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) بود و تا جایی که نیازمندی اعلام شده بود ما پای کار بودیم و در آن مرکز تعداد زیادی از بسیجیانی که هر سال به عنوان خادمان راهیان نور در یادمان ها مستقر می‌ شدند فصل جدیدی را رقم زدند و خدمات خود را به بیماران کرونایی ارائه کردند.

 

وی با اشاره به این که با توجه به راه اندازی قرارگاه کریمه اهل بیت(ع) سپاه حضور فعالی داشت و کمیته های مهمی از جمله کمیته محلات را برعهده داشت، خاطرنشان ساخت: ما کل شهر قم و پردیسان و شهرهای تابعه را به 62 محله تقسیم کردیم و تصمیماتی که در قرارگاه مبنی بر توزیع اقلام بهداشتی و سرکشی از بیماران و خانواده ها با ارتباط گیری با مدیران محلات داشتیم، به راحتی اجرا شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم بیان داشت: اکثر خانواده های دارای متوفی و بیمار کرونایی آدرس را می‌ گرفتیم و گروه های بسیجی هم برای ضدعفونی و هم دل جویی و کمک های معیشتی حضور پیدا کرده و می‌ کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سپاه استان در ارتباط با رزمایش مواسات و همدلی تصریح کرد: در دو بازه زمانی از شروع کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان شامل سه مرحله بسته های متنوع از طریق بسیج محلات در اختیار مردم قرار گرفت البته بخشی از فعالیت ها کمک به توزیع بسته و غذاهایی بود که مراکز دیگر از جمله حرم مطهر تهیه کرده بودند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم با بیان این که بازه دوم کمک های معیشتی بعد از ماه مبارک در سه مرحله تعریف شد، گفت: مرحله اول دهه ولایت از عید قربان تا غدیر، مرحله دوم دهه اول ماه محرم بود و انشاءالله مرحله سوم دهه آخر ماه صفر خواهد بود که ما جمعا شش مرحله عمده برای توزیع بسته های معیشتی داریم ولی این توزیع به صورت پراکنده و مستمر هر روز ادامه دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده است تعداد 65 هزار و 226 بسته معیشتی قابل توجه به ارزش ریالی بیش از 5 میلیارد و ششصد میلیون تومان توزیع شده است و بیش از 8500 مورد ضدعفونی مساجد و اماکن مذهبی و مدارس را داشتیم و بیش از 38 هزار نقطه در سطح شهر ضدعفونی شده است.

 

کبیری پور یادآور شد:علاوه بر پک های بهداشتی اهدایی وزارت بهداشت بیش از 30 هزار بسته بهداشتی توسط بسیج محلات تهیه و توزیع شده است و حدود 89 هزار برشور آموزشی و 150 هزار مورد آموزش چهره به چهره توسط طلاب و بسیجیان محلات انجام شده و 33 کارگاه عمده تولید ماسک 861 هزار ماسک تولید کرده اند.

 

وی با تأکید بر این که حدود 900 هزار ماسک توسط شبکه توزیع بسیج توزیع شده است، گفت: در خصوص قربانی و تأمین گوشت قرمز 644 رأس گوسفند و گوساله ذبح شده و از این مقدار بیش از 18 هزار بسته گوشت بین نیازمندان توزیع شده است و 87 مورد تهیه و تحویل جهیزیه را داشتیم و 3318 مورد بسته لوازم التحریر و 1840 مورد بسته پوشاک و کفش توزیع شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 1900 طلبه در این ایام به کار گیری شدند که 170 نفر در تغسیل و دفن اموات کرونایی حضور داشتند و مخلضانه و جهادی عمل کردند و 95 تیم جهادی از طلاب شکل گرفته که هنوز هم فعالیت های آنها در قالب تولید ماسک، گان، تبلیغ چهره به چهره و روضه های خانگی ادامه دارد، بخش فعالیت طلاب از طریق سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه های علمیه پیگیری می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در کل این بلیه و این بیماری که پیدا شد، فرصت گسترش تفکر بسیجی فراهم شد و همه مردم بسیجی وار و مخلصانه پای کار آمدند و از هر راهی که می‌ توانستند کمک کردند که نتیجه آن گسترش فرهنگ بسیجی بود که در بین عموم فراهم شد.

کد خبر 968181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha