خانواده افراد مشکوک به کرونا در مدارس حاضر نشوند

استاندار هرمزگان گفت: اگر فرد مشکوک به کرونا در خانواده‌ای وجود دارد، هیچکدام از اعضای آن خانواده چه دانش‌آمور باشد و چه معلم نباید به مدرسه مراجعه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «فریدون همتی» عصر امروز (15شهریور) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که رد سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد ضمن قدردانی از هیئات مذهبی، رحانیون و مداحان استان هرمزگان، اظهار کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در ایام محورم و سوگواری اباعدالله الحسین (ع) به خوبی رعایت شد که نشان دهنده بینش و شعور عمیق عزاداران است.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای مدیریت کرونا در هنگام بازگشایی مدارس به کار خواهد گرفت، افزود: اقداماتی نظیر ضد عفونی مدارس، رعایت فاصله میان دانش‌اموزان و کاهش حضور دانش‌اموزان در دستور کار قرار دارد.

 

وی ضمن تاکید بر نقش خانواده‌ها بر کنترل شیوع ویروس کرونا در ایام بازگشایی مدارس، ابراز داشت: اگر فرد مشکوک به کرونا در خانواده‌ای وجود دارد، هیچکدام از اعضای آن خانواده چه دانش‌آمور باشد و چه معلم نباید به مدرسه مراجعه کند.

 

این مقام مسئول با ذکر این نکته که حضور در کلاس‌های درس اجباری نیست، شریح کرد: دو خدمت آموزش و پرورش توسط دولت در جامعه باید ارائه شود و دولت وظیفه برقراری مدارس را دارد.

 

همتی با اشاره به این نکته که آموزش‌ها تا پایان سال به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای مناطقی که از امکاناتی نظیر اینترنت محروم هستند تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است تا از خدمات آموزشی دولت به خوبی بهره‌مند شوند.  

 

وی با اشاره به جدیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان هرمزگان، مطرح کرد: کنکور سراسری و عزاداری محرم دو تجربه موفق در استان هرمزگان محسوب می‌شوند که از این تجارب می‌توان برای مدیریت بیماری منحوس در دوران بازگشایی مدارس استفاده کرد.

 

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که از مردم می‌خواهیم همچنان با حساسیت گذشته در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، ابراز داشت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو رکن اصلی مبارزه با کرونا است. هرچه درصد رعایت این دو موضوع در جامعه افزایش پیدا کند تعداد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا نیز کاهش می‌یابد.

 

همتی با اشاره به رصد مستمر مدارس، در پایان گفت: اگر احساس کنیم در نقطه‌ای از استان هرمزگان نیاز به اتخاذ تصمیمات مدیریتی جدید باشد به سرعت اقدام می‌شود.

 

کد خبر 968254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha