برگزاری دوره تخصصی نجات در کوهستان  در  ایلام

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از برگزاری دوره آموزش تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان با هدف تربیت امدادگران و نجاتگران ماهر و کارآزموده در این استان خبر داد.

«علی اصغر علی اکبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: بروز حوادث متعدد کوهستان، حادثه خیز بودن استان و همچنین کوهستانی بودن استان لزوم برگزاری این دوره را دو چندان کرده بود.

 

وی با تاکید بر اینکه ریسک و حساسیت کار در کوهستان بالاست و به جز افراد متخصص کسی نمی تواند در جستجو و نجات در کوهستان اقدام کند، افزود: جمعیت هلال احمر با برگزاری این دوره ها تلاش می کند با پرورش نجاتگران متخصص به افراد گرفتار در کوهستان با کمترین زمان و کمترین ریسک کمک کند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: این دوره آموزشی از امروز و با حضور ١٨ نفر از نجاتگران تخصصی شعبه ایلام در محل پایگاه شهید امیدی برگزار می شود. 

 

علی اکبری یادآور شد: این دوره آموزشی به مدت ۵١ ساعت و در هفت روز به صورت عملی و شب مانی برگزار می گردد.

 

وی افزود: در پایان این دوره آموزشی به کسانی که موفق به گذراندن دوره شوند گواهینامه قبولی در دوره اعطا می گردد و در پایگاه امداد و نجات کوهستان به کار گیری خواهند شد.

 

علی اکبری تصریح کرد: هزار و 830 نفر-روز از اعضای داوطلبان و جوانان کانون های دانشجویی، دانش آموزی، جوانان، طلاب و روستایی هلال احمر  در 61 هیئت مذهبی از ابتدای ماه محرم در سراسر استان در طرح ملی نذر سلامت مشارکت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان به منظور حمایت از نیازمندان در ایام محرم 346 بسته بهداشتی و 520 بسته معیشتی به ارزش 148 میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع کردند.

کد خبر 968306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha