محکومیت اهانت به امام حسین(ع) در ماه محرم

مرکز اسلامی هامبورگ در بیانیه ای اهانت به امام حسین(ع) را در ماه محرم محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «النعیم نیوز»، مرکز اسلامی هامبورگ در بیانیه ای هتک حرمت به امام حسین(ع) را در ماه محرم  محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: متاسفانه در روز نهم محرم الحرام و شب شهادت امام حسین(ع)، جمعی از اعضای افراط گرای آلمان، نزدیک مرکز اسلامی هامبورگ جمع شده و با اهانت به مسلمانان دل مومنان را شکستند و این درحالی است که گروهی دیگر از عناصر افراطی در سوئد به قرآن کریم اهانت کردند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: عناصر افراطی به طور مستقیم به خدا و پیامبر گرامی اسلام اهانت می کنند و با این اقدامات احساسات مسلمانان را جریحه دار می کنند.

 

در این بیانیه آمده است: بر اساس ماده 166 قانون مجازات در آلمان، اهانت به مقدسات اسلامی جرم است و دادگاه حقوق بشر اروپا که مقر آن در «استراسبورگ» باید این افراد را محاکمه کند، زیر اهانت به اسلام، جزو قوانین آزادی بیان محسوب نمی شود.

 

مرکز اسلامی هامبورگ در ادامه این اقدام اهانت آمیز و هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به تمامی مسلمانان تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

 

گفتنی است، روزنامه «شارلی ابدو» فرانسه نیز با نشر کاریکارتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان بار دیگر اهانت کردند.

کد خبر 968335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha