۹ طرح و اقدام ایمنی راهداری در جنوب کرمان درحال اجرا است 

جواد نژادی گفت: برای افزایش ایمنی تردد در جاده های جنوب استان کرمان ۹ طرح و اقدام ایمنی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «جواد نژادی» گفت: ایجاد ایمنی تردد در جاده ها یکی از وظایف این مجموعه است که با توجه به امکانات این مهم در قالب طرح های مختلف در شهرستانها اجرایی می شود.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: بخش قابل توجهی از جاده های استان کرمان در منطقه جنوبی استان قرار گرفته و این امر نشان از اهمیت ارتقای سطح خدمات در این جاده ها دارد و در حوزه نگهداری بیش از 2 هزارکیلومتر از راه ها وظیفه نگهداری آن بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان می باشد.

وی از آشکار سازی 89  نقطه پرتصادف جاده های جنوب استان خبر داد و گفت: با ایمن سازی و آشکار سازی این نقاط همچنین ایمنی تردد برای خودروها در این نقاط پر تصادف فراهم شده است.

نژادی بیان کرد: برای دید بهتر رانندگان بیش از 210 کیلومتر از جاده های شهرستان های جنوبی استان خط کشی شده و با این اقدام به ویژه در شب هنگام و کاهش دید مناطق فاقد خط کشی و خط کشی محو شده دارای دید مناسبی شده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ابراز کرد:  3 کیلومتر گاردریل حفاظ جاده ای در محورهای جنوب استان به ویژه محورهای شریانی در حال انجام می باشد و برای حفاظت بهتر خودروها و جلوگیری از خروج در هنگام خطر بیش از 500 متر حفاظ بتنی نیو جرسی و بیش از 70متر اجرای حفاظ بتنی درجا بر روی پل های حوزه راه های جنوب کرمان اجرا شده است.

  وی عنوان کرد: بیش از 2 هزار و ۸۰۰ تابلوی اخباری و انتظامی در طول راه های جنوب استان نصب شده است.

نژادی بیان کرد: بیش از 2 هزار عدد چشم گربه ای، میله های ترافیکی و بشکه های ترافیکی در سطح حوزه راههای جنوب کرمان نصب شده است.

 رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به وجود 12 تونل در حوزه راه های جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: هر ساله هزینه سنگینی برای نگهداری و ایمنی این تونلها انجام می شود که با توجه به تردد سنگین در این محور و شریانی بودن آن اصلاح سیستم روشنایی و ایمنی لازم در داخل تونل ها از دغدغه های اصلی تیم های فنی  مجموعه ایمنی و حریم است که در مدت 3 ماه گذشته در قالب طرح اصلاح و بهسازی سیستم روشنایی کار عملیاتی در 8 دستگاه  تونل انجام شده است که بتوانیم روشنایی و ایمنی این تونل ها را حفظ کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: برای اجرای این طرح ها در مجموع بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 968349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha