راه‌اندازی استودیو گردشگری در سیستان و بلوچستان

روند رو به رشد ایجاد تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان همچنان تداوم دارد به گونه ای که این استان با ایجاد زیرساخت های لازم آماده بازیابی گردشگری با تغییر محصول و بازار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سیستان و بلوچستان استانی با تنوع اقلیم و مورد پسند گردشگران داخلی و خارجی است که در همین راستا قرار است به زودی استودیوی گردشگری در سیستان و بلوچستان راه اندازی شود به همین منظور خبرنگار شبستان با معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این زمینه گفتگویی انجام داده است.

 

*استودیوی گردشگری سیستان و بلوچستان با چه هدفی راه اندازی خواهد شد؟

با توجه به اینکه نوع نگاه‌ها به سفر تغییر کرده و نیاز به فرهنگ سازی و معرفی بیشتر است و از طرفی کسب و کارهای جدید در حوزه گردشگری متناسب با شرایط موجود ایجاد شده این استودیو برای نخستین بار در این استان پهناور راه‌اندازی می‌شود، راه‌اندازی استودیو گردشگری در بخش تولید محتوا، فرهنگ سازی سفر و همچنین در حوزه معرفی کسب و کارهای نو و افراد موفق این صنعت با نگاه خلاقانه موثر خواهد بود.

 

*در استودیوی گردشگری سیستان و بلوچستان چه برنامه هایی و با حضور چه افرادی اجرا می‌شود؟


با راه اندازی این استودیو می‌توان از نظرات صاحبان اندیشه، اساتید دانشگاه و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری جهت گفتمان سازی و معرفی ظرفیت‌ها با توجه به رویکرد جدید سفرهای هوشمند به این استان استفاده کرد.

 

*تاکنون در این استودیو اجرا و یا ضبط برنامه هم داشتید؟


امیدواریم با راه‌اندازی این استودیو شاهد افزایش مشارکت مردم و فعالان گردشگری در معرفی مقاصد ناشناخته، گفتمان سازی و بیان فرصت‌های پیش روی سیستان و بلوچستان برای ورود به قرن ۱۵شمسی با بهره‌گیری از تجارب سده گذشته، کمک به شکل گیری مشاغل جدید و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما برای پخش از شبکه هامون باشیم لوگو و تیتراژ برنامه آماده شده اما هنوز ضبط برنامه انجام نداده ایم.

 

*برای معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان چه برنامه هایی در دستور کار دارید؟

 

در استراتژی توسعه محصول، برخی اوقات باید محصولات جدیدی را خلق کنیم و متناسب با زمان دیگر با چند تغییر کوچک در محصولات قبلی می‌توانیم بازار جدید ایجاد و به بهترین شکل نیازهای گردشگران را شناسایی کنیم و آنها را به بهترین وجه برطرف کنیم.

 

*برای تقویت زیرساخت های گردشگری در استان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

 

روند رو به رشد ایجاد تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در این شرایط با ایجاد زیرساخت های لازم آماده بازیابی گردشگری استان با تغییر محصول و بازار میشویم تا پایان سال تاسیسات گردشگری زیادی در سطح استان ایجاد می‌شود که در هفته دولت امسال نیز ۷ مجتمع گردشگری، ۸ اقامتگاه بوم گردی، یک سفره خانه سنتی و اولین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان نیک شهر با صدور پروانه بهره برداری به صورت رسمی افتتاح شد.

کد خبر 968363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha