لایحه اهداف،وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه اهداف،وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی  درادامه جلسه  علنی امروز (یکشنبه 16 شهریور) مجلس شورای اسلامی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

طبق اصلاح به عمل آمده در  ماده یک این لایحه اختیارات وزارت ورزش و جوانان که در این قانون به اختصار وزارت نامیده می شود و دستگاه های تحت نظارت وزارت مذکور باید مقید به رعایت احکام های اسلامی و شئون انقلاب اسلامی و تابع کلیه قوانین نظام جمهوری اسلامی تعیین شود.

همچنین طبق اصلاح به عمل آمده در تبصره 3 ماده 5 لایحه فوق پس از عبارت "تشکیل می شود" عبارت "و حق رأی اعضای متناظر استانی همانند اعضای شورای شورای عالی خواهد بود" اضافه شد.

وکلای ملت در ادامه ماده 44 لایحه مدیریت خدمات کشوری را اینگونه اصلاح کردند که در سطر آخر پس از کلمه "متولد" عبارت "یا ساکن با سابقه حداقل 10 سال سکونت در" اضافه شود.

نمایندگان در ادامه لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین الملل سامانه های کاربردی را  به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

طبق اصلاح به عمل آمده در ماده 1 این لایحه به دولت اجازه داده می شود در موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی به شرح منشور پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک، اقدام نماید.

براساس تبصره 1 این ماده واحده ،تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است. کلیه دستگاه های اجرایی موظفند تمام ارتباطات و تعاملات موردنیاز خود با موسسه یاد شده را از طریق دستگاه اجرایی طرف عضویت برقرار نمایند.

طبق تبصره2 ماده واحده مذکور؛ رعایت اصول یکصد و سی و نهم (139) و هفتاد و هفتم (77) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در مورد ارجاع اختلاف به داوری، موضوع ماده 6 و هرگونه اصلاح منشور موضوع ماده 18، الزامی است.

همچنین در ادامه نمایندگان طرح حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزشی عالی غیردولتی را به منظور تامین نظرشورای نگهبان اصلاح کردند و در این اصلاح  ماده 2 و تبصره های آن را حذف کردند.

نمایندگان در ادامه طرح یک فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی و اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش" اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

براساس اصلاحات انجام شده در تبصره ماده 3 عبارت «بار مالی این تبصره در سقف بار پیش بینی شده در ردیف 127500 وزارت آموزش و پرورش و قانون بودجه سال 99 تامین می شود و از تاریخ یکم بهمن سال 99 لازم الاجرا است» جایگزین عبارت «بار مالی این تبصره از محل ردیف 127500 وزارت آموزش و پرورش مندرج در قانون بودجه سال 99 کل کشور مصوب 26 اسفند سال 98 تامین می شود» می گردد.

نمایندگان در ادامه ودر اصلاح لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب کردند،تبصره 3به ماده 5الحاق شود.

تبصره 3: سهم مالکان واحدهای مسکونی ناتوان از پرداخت که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیستند، پس از اخذ نظر مقام معظم رهبری توسط بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأمین و برداشت می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی تبصره شامل نحوه تشخیص مالکان موضوع این تبصره بر اساس سطح درآمد و دارایی آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری کمیته امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین و حداکثر ظرف مدت 3 ماه از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر 968366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha