آغاز برداشت انگور از باغات ملایر

میر باقری گفت: برداشت انگور از حدود ۱۱ هزار هکتار از تاکستان‌های ملایر همزمان با نیمه دوم شهریور شروع شده و تا پایان مهر ادامه دارد.

« مهدی میر باقری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: شهرستان ملایر با داشتن بیش از 11 هزار هکتار باغات انگور به عنوان اولین تولید کننده انگور در استان همدان و قطب تولید انگور و کشمش در کشور است که در سال 1397نیز ملایر به عنوان شهر جهانی انگور در فائو به ثبت رسید.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر میزان تولید انگور از  تاکستان های این شهرستان را 240 هزار تن در سال دانست و افزودک از هر هکتار از باغات شهرستان حدو.د 23 تن انگور به صورت میانگین برداشت می‌شود.

وی از برداشت انگور از حدود ۱۱ هزار هکتار تاکستان‌های این شهرستان همزمان با نیمه دوم شهریور خبر داد و گفت: برداشت انگور  تا پایان مهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل ریزش تگرگ و سرمازدگی بهاره، باغ‌های انگور ملایر دچار خسارت شد و شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی تولید انگور هستیم افزود: روستا‌های انگورخیز ملایر در بخش مرکزی و زند همچون پیهان، مصلحان، مرویل، میشن و ۱۲ روستای دره جوزان به دلیل بارندگی بهاره دچار خسارت شدند.

 

میر باقری  با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن انگور از سطح تاکستان‌های ملایر برداشت شودگفت: ۸۵ درصد انگور ملایر رقم بی‌دانه سفید است که به‌تازگی چند رقم تجاری جدید بازار پسند در باغات احداث شده  در شهرستان کشت و برای تازه‌خوری مصرف می‌شود.

 

وی همچنین  از برگزاری جشنواره خوشه برتر انگور در باغ نمونه داربستی غفاری در بیستم شهریور امسال خبر داد و گفت: همه ساله با هدف رقابت بین  کشاورزان و تشویق برای ارتقا کیفیت محصول این جشنواره در فصل بر داشت انگور برگزار می شود .

کد خبر 968401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha