توزیع ۳۵ بسته معیشتی بین نیازمندان ملایر از سوی کانون فرهنگی هنری شهید آوینی

ستاری گفت: از سوی کانون فرهنگی هنری شهید آوینی ملایر حدود ۳۰ تا ۳۵ بسته معیشتی به مبلغ هر کدام ۳۰۰ هزار تومان بین خانواده های نیازمند در ایام محرم توزیع شد.

« مسعود ستاری »در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) خیابان خلبان ملایر در سال 1389 راه اندازی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) ملایر با اشاره به اینکه این کانون با فضای 220 متر مربع و دارای سه اتاق آموزشی کتابخانه با گنجایش 8 هزار کتاب،  و سالن اجتماعات به عنوان بزرگترین کانون فرهنگی هنری ملایر محسوب می شود اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار کتاب در کتابخانه این  کانون وجود است.

وی  با بیان اینکه بیش از 500 نفر عضو این کانون هستند افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط و وضعیت فعالیت های اعضا کمتر شده و در برنامه هایی که داریم  بیش از 50 نفر حضور ندارند.

ستاری با بیان اینکه یکی از نیازهای این کانون تجهیزات مانند رایانه، دیتا پروژکتور و کتابهای به روز برای جوانان و نوجوانان است گفت: با توجه به فضای کانو ن نیازمند حمایت بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا نیز فعالیتهای اعضای کانون تعطیل نشد گفت: حدود 30 تا 35 بسته معیشتی به مبلغ هر کدام 300 هزار تومان بین خانوادههای نیازمند در ایام محرم توزیع شد

وی با بیان اینکه هزینه این بسته ها توسط خیران و نذورات مردمی که همه ساله برای  پخت غذا بین عزاداران بوده تامین شد گفت:همچنین  هر شب نیز برنامه زیارت عاشورا قبل از شروع مراسم عزاداری توسط اعضای کانون و عزادران حسینی در دهه اول محرم برگزار شد.

وی  اضافه کرد:مشارکت و همکاری اعضای کانون در برگزاری مراسم، سیاه پوش کردن مسجد و محله در ایام محرم ،ضد عفونی مسجد به صورت یک شب در میان و... از جمله اقدامات انجام شده به همت اعضای کانون  بوده است. 

وی راه اندازی یک تیم فوتبال را نیز برای جوانان و نوجوان از دیگر اقدامات این کانون دانست و گفت: تا کنون یک بازی در زمین فوتبال  انجام شد.

وی  در ادامه یکی دیگر از اقدامات خوب اعضای کانون این مسجد را راه اندازی کانال استخدامی دانست و گفت: با هدف جمع آوری  اطلاعیه ها و برگه هایی  که در سطح شهر بر درب منازل، مغازه ها و روی تنه درختان  و در مکانهای عمومی نصب  و باعث  ایجاد چهره نا زیبایی در شهر می شد تصمیم گرفتیم این کانال را راه اندازی کنیم

مدیر کانون  فرهنگی هنری شهید آوینی ملایر افزو: در ابن زمینه صاحبان مشاغل مورد استخدامی خود را به ما رائه می دهند که ما در کانالی با عنوان ملایر استخدام موارد استخدامی را بارگزاری کرده و تا کنون نیز استقبال خوبی از این کانال شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کانال بیش از 600 نفر عضو دارد گفت: با فرهنگ سازی و ایجاد این کانال از بسیاری از موارد و ریخت و پاش های نصب اطلاعیه ها   در سطح شهر جلوگیری شده  که در ابتدا راه اندازی کانال موارد استخدامی به صورت رایگان انجام شد اما در حال حاضر  مبلغ بسیار نا چیزی برای فعالیت های کانال توسط صاحبان مشاغل هزینه می شود

وی افزود: با توجه به استقبال خوب این کانال در پی بار گزاری و گسترش این کانال در سایر پیام رسانها ی داخلی هستیم

ستاری بیان کرد: تولید محتو و گسترش فعالیتهای فرهنگی و مذهبی برای اعضای کانون و دیگر اقشار نیز از برنامه های  در دستور کار این کانون در آینده است.

کد خبر 968411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha