برداشت آفتابگردان از سطح ۱۷۰۰ هکتار از اراضی مانه و سملقان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: برداشت آفتابگردان از سطح هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

«هادی قهرمانیان» روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: از این مقدار سطح زیر کشت هزار هکتار آبی و 700 هکتار دیم و 400 هکتار نیز کشت دوم است.

 

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان  متوسط عملکرد برداشت در اراضی دیم را 700کیلوگرم و آبی را هزار و 800 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال دو هزار تُن آفتابگردان از سطح اراضی کشاورزی مانه و سملقان برداشت شود.

 

قهرمانیان گفت: 60 درصد آفتابگردان این شهرستان به صورت آجیلی و 40 درصد برای کارخانه های روغن کشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی بیان کرد: در این شهرستان هفت واحد صنفی مشغول فعالیت است که تخمه های آفتابگردان را به صورت آجیلی به بازار عرضه می کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان عنوان کرد: برای خرید تضمینی تخمه آفتابگردان، مراکز خرید آماده دریافت این محصول از کشاورزان هستند.

 

وی قیمت کل آفتابگردان آجیلی را تا سقف 110 هزار ریال عنوان کرد و افزود: قیمت تخمه های مخصوص روغن کشی 41 هزارو 565 ریال است.

 

خراسان شمالی با تولید سالانه بیش از 70 هزار تُن انواع دانه های روغنی از بزرگترین تولید کنندگان است و شهرستان مانه و سملقان بیشترین تولید آفتابگردان را در خراسان شمالی دارد.

کد خبر 968421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha