خداوند یاری‌دهنده مبلغان دین است بنابراین طلاب محکم و استوار دین را تبلیغ کنند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: خداوند ضمانت کرده که تبلیغ‌کنندگان دین را هم یاری کند بنابراین درمسیر تبلیغ و تبین دین اسلام باید محکم و استوار گام برداشت و از سستی و تزلزل دوری کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه شنبه ۱۵ شهریور در جلسه درس اخلاق که برای طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی گفت: طلاب باید تلاش کنند که علمایی ناطق و دارای فن بیان باشند.

وی با بیان اینکه دین نوری از جانب خداوند برای هدایت بشر به سوی سعادت دنیوی و اخروی است، عنوان کرد: طلاب باید در ترویج و تبین معارف دینی بسیار کوشا و پرتلاش باشند و برای مرزبانی از اخلاق و حفظ دین به تبلیغ، روشنگری و هدایتگری بپردازند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه هدایت یک انسان به‌سوی حق سرمایه بسیار بزرگی برای هدایتگر است، اظهار کرد: برای خارج کردن اسلام از غربت هر انسانی باید تلاش کند به میزان توان گناهکاران را بیدار و از نادانی خارج کرده و به سوی خداوند هدایت کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان به عنوان مصداق بارز غربت اسلام، ابراز کرد: آن کشورهایی که به جمهوری اسلامی ایران بدهکار هستند و از بازپرداخت بدهی خود امتناع می‌ورزند به این دلیل است که تحت سلطه آمریکای جنایتکار و رسواشده هستند.

وی با بیان اینکه ولایت از عوامل حفظ دین اسلام است، گفت: با وجود برخی مسئولان سکولار و خودفروخته به غرب که همواره از مادیات دم می‌زنند و اسلام و شهدا را کمرنگ می‌کنند هر کس در این وضعیت دیندار بماند پیروز می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال دین اسلام از خطر نابودی حفظ می‌کند، عنوان کرد: خداوند افزون بر دین اسلام ضمانت کرده که تبلیغ‌کنندگان دین را هم یاری کند بنابراین درمسیر تبلیغ و تبین دین اسلام باید محکم و استوار گام برداشت و از سستی و تزلزل دوری کرد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه طلاب باید در مسیر طلبگی و سربازی امام زمان(عج) اخلاص داشته باشند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه دارای توشه معنوی فراوان هستند طلاب با آغاز سال تحصیلی و حضور در جبهه دین از این توشه‌‌های معنوی حوزه‌های علمیه بهره ببرند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: شهید سردار سلیمانی زیر پرچم ولایت و فقاهت و تربیت شده حوزه علمیه و علما بودند که تبدیل به یک مکتب شدند بنابراین طلاب ما هم تلاش کنند همچون سردار سلیمانی به یک مکتب و جریان الهی تبدیل شوند.

کد خبر 968434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha