نقش موثر صدا و سیما، حوزه های علمیه و مراکز آموزشی در اجرای طرح «خانواده متعالی» در فارس

رحیمی گفت: خانواده سنگ زیر بنایی اجتماعی شدن، نوع دوستی و انتقال ارزش ها به نسل های بعدی است و صدا و سیما، حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و پژوهشی و ... می توانند نقش مطلوبی در اجرای طرح «خانواده متعالی» در استان فارس داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (یکشنبه 16 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: بخش مهمی از وظایف خانواده در مدارس به انجام می رسد و لازم است تا همواره در سطوح و حوزه های مختلف میان خانواده و دولت تفاهم و تعامل ایجاد شود.

استاندار فارس افزود: طرح «خانواده متعالی» برای تقویت نظام خانواده طرح مطلوبی است اما هر طرحی برای موفقیت باید از دل یک پژوهش بیرون بیاید و مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد تا به تهیه برنامه و مشخص شدن راهبردهای آن بینجامد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: توجه به آموزش، تقسیم کار و استفاده از امکانات وجود در عملیاتی کردن یک طرح نیز حائز اهمیت است و دستگاه های آموزشی در این میان نقش موثری در بخش آموزشی این طرح ایفا می کنند.

وی با تاکید بر لزوم اقدام و عمل به یک طرح توسط دستگاه های مربوط بیان کرد: خانواده سنگ زیر بنایی اجتماعی شدن، اجتماع پذیری، محل دین باوری، نوع دوستی و انتقال ارزش ها به نسل های بعدی است و صدا و سیما، حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و پژوهشی و ... می توانند نقش مطلوبی در اجرای طرح «خانواده متعالی» در استان داشته باشند.

رحیمی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان دارای ظرفیت های مطلوبی برای اجرای این طرح هستیم و طراحی یک برنامه در حوزه خانواده در استان امیدبخش است و با بررسی مطلوب می توان به رفع نواقص آن پرداخت تا به خوبی به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 968471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha