شهرداری تهران مکلف شده تا آراد کوه جابجا شود

بند پی گفت: تلاش می کنیم تا مشکل بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام حل شود و به همین دلیل شهرداری تهران مکلف شده است تا بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام به صورت ریشه ای حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «انوشیروان محسنی بند پی» در حاشیه جلسه بررسی بوی نامطبوع تهران در جمع خبرنگاران گفت: آرادکوه ،فاضلاب های خانگی و فاضلاب های صنعتی دامداری های مجتمع دام گستر و دامداری های خصوصی از کانون های بوی نامطبوع در اطراف تهران هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در مسیر فرودگاه امام بویی استشمام می شود  که ناشی از وجود فاضلاب های خانگی در رودخانه های این مسیر است، گفت: به همین دلیل مقرر شد تا شرکت آبفا ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ۱۲۰ میلیارد تومان برای اتمام تصفیه خانه های شهر ستان های اسلامشهر و بهارستان تخصیص و این طرح تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ کیلومتر از مسیر رودخانه های موجود در مسیرهای منتهی به فرودگاه امام نیاز به لایروبی دارند و رودخانه شور، کرج و شادچای در این مسیر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان لایروبی می شوند. متاسفانه براثر ورود بیش از حد آلاینده های صنعتی و دامی به این رودخانه ها این رودخانه ها نیاز به لایروبی دارند.

استاندار تهران بیان کرد: روزانه بالغ بر ۸ هزارتن ورودی  زباله در آراد کوه داریم و این در حالی است که تنها ۳۵۰۰ تن از این میزان دفع می شود و باقی آن که تر و  فساد پذیر است که ۵۰۰ مترمکعب بصورت روزانه شیرابه  تولید می کنند  و آلایندگی آنها چندین برابر فاضلاب های خانگی و صنعتی می باشد، و باید برای جانمایی اصولی مرکز آراد کوه تدبیر شود.

کد خبر 968534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha