۳۶ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

اکبری راد گفت: به تعداد سه هزار و ۲۹۷ طرح و پرونده کرونا در خراسان جنوبی، مبلغ ۳۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

«علی اکبر اکبری راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار از وظایف دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری است که در این راستا طی شش ماه گذشته تعداد 54 جسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حوه صنعت، معدن و تجارت و هفت جلسه در حوزه جهاد کشاورزی برگزار شده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی سعی شده چرخه تولید از کار نیفتد، افزود: در این راستا بسیاری از واحدهای تولیدی با استفاده از از مزایای بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه و دستورالعمل امهال مطالبات بانک ها در رده واحدهای تولیدی قرار گرفته اند.

 

اکبری راد با اشاره به شیوع بیماری همه گیر کرونا، بیان کرد: تعداد پرونده های پرداختی کرونا سه هزار و 297 طرح به مبلغ 36 میلیارد و 916 میلیون ریال بوده است.

 

وی با اشاره به حوزه سرمایه گذاری خارجی در شش ماهه اول سال 99، گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون هیچگونه صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر نشده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد پنج درخواست سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، پتروپالایشگاه و گلخانه از ابتدای سال جاری تا کنون در استان ثبت شده که در حال تکمیل اطلاعات و مستندات است.

 

اکبری راد از اشتغال ۶ هزار و 512 نفر از طریق تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح به تعداد ۲ هزار و 854 طرح اشتغال روستایی، مبلغ سه میلیارد و 593 میلیون و 860 ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماهه اول امسال در بخش صنعت، به تعداد 26 طرح مبلغ 505 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که زمینه اشتغال 317 نفر را فراهم کرده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال در بخش معدن به تعداد 12 طرح مبلغ 123 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال 61 نفر را فراهم کرده است.

 

اکبری راد همچنین از اشتغال ۲ هزار و 865 نفر در بخش صنوف استان خراسان جنوبی خبر داد  گفت: در این بخش به تعداد یک هزار و 146 پروانه صنفی مبلغ 229 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال از محل منابع بند الف تبصره 18؛ یک طرح به مبلغ 30 میلیارد ریال برای اشتغال 20 نفر در این حوزه تسهیلات دریافت کرده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین از محل تفاهم ناهه طرح های گردشگری صندوق کارآفرینی امید و استانداری به 20 طرح به مبلغ 40 میلیارد ریال برای اشتغال 40 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

 

اکبری راد یادآور شد:در شش ماهه نخست امسال از محل اعتبار توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تعداد 248 طرح؛ مبلغ 109 میلیارد و 462 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند که زمینه اشتغال 248 نفر را فراهم خواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: همچنین در این مدت از محل بند الف تبصره 18، تعداد 42 طرح جهاد کشاورزی، مبلغ 69 میلیارد و 526 میلیون ریال برای اشتغال 53 نفر تسهیلات دریافت کرده اند.

 

 

 

کد خبر 968688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha