نیاز فولادی سالانه صنایع پیچ و مهره کشور ۵۵ تا ۶۰ هزار تن است

چایچی با اشاره به اینکه نیاز فولادی سالانه صنایع پیچ و مهره کشور ۵۵ تا ۶۰ هزار تن است، گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تن آن را به صورت مستقیم و بقیه را از طریق شرکت‌های نورد مانند کویر کاشان و افق ابهر تامین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا چایچی شب گذشته (یکشنبه 16 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: امسال میزان تولید خود را در محصولات مذاب فولادی به ۵۱۵ هزار تن افزایش داده ایم که ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تن آن انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد است.

 

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: محصولات ما به بازار داخلی و شرکت‌های مادر تخصصی به طور مستقیم عرضه می‌شود.

 

چایچی گفت: ۸۰ درصد عرضه محصولات خود شرکت فولاد آلیاژی انجام می‌دهد و فقط ۲۰ درصد را به عاملین فروش واگذار کرده است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران افزود: نیاز فولادی سالانه صنایع پیچ و مهره کشور ۵۵ تا ۶۰ هزار تن است که امسال بیش از ۲۲ هزار تن آن را به صورت مستقیم و بقیه را از طریق شرکت‌های نورد مانند کویر کاشان و افق ابهر تامین می‌کنیم.

 

وی گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران امسال به تنهایی توان تامین ۳۰ درصد نیاز صنایع پیچ و مهره کشور را دارد. سال گذشته ۱۵ هزار تن کلاف مورد نیاز صنایع پیچ و مهره را تامین کردیم، اما امسال این حجم را به ۲۲ هزار تن افزایش داده ایم.

 

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: در حالی که سال گذشته ۲۵ هزار تن صادرات داشتیم در شش ماهه نخست امسال فقط پنج هزار تن محصولات فولادی صادر کردیم و​ زمان تحویل تعهدات ما دو سه ماهه است.

 

چایچی گفت:​ براساس آمار رسمی گمرک سال ۹۸، هفت هزار تن واردات فولاد آلیاژی برای تولید پیچ و مهره داشتیم و در این سال ۲۳ هزار تن پیچ و مهره نیز وارد شد.

 

مدیرعامل شرکت آلیاژی ایران افزود​: با احتساب ۲۵ هزار تن تولید داخلی پیچ و مهره در مجموع تقاضای بازار برای این کالا ۵۵ هزار تن است.

 

وی گفت: ممکن است تجار و واسطه‌هایی که از واردات پیچ و مهره سود می‌بردند برای کسب مجوز واردات دوباره بازار تامین مواد اولیه صنایع پیچ و مهره را با اخلال روبرو کرده باشند. برخی از انواع فولاد وارداتی در داخل بومی سازی شده است./

کد خبر 968699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha