بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ايلام به مناسبت ۱۷ شهريور ماه

شواي هماهنگي تبليغات اسلامي استان ايلام با صدور بيانيه اي فرا رسيدن ۱۷ شهريور چهل و دومین سالروز شهادت جمعي از مردم بی گناه ایران بدست ماموران رژيم ستم شاهي پهلوي در سال ۵۷ را گرامي داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن اين بيانيه  به شرح زیر است:

قيام خونين هفدهم شهريور سال 1357 در جمعه اي سياه، عامل شتاب و فرازي از تاريخ مجاهدت ها و رشادت هاي جانانه ملت غيور ايران اسلامي است.


اين قيام بزرگ در حقيقت نقطه عطفي در تاريخ حركت توفنده انقلاب اسلامي بود كه حضرت امام خميني(ره) با ارسال پيامي به ملت ايران ضمن ابراز همدردي با ملت، كشتار وحشيانه عده زيادي از هموطنان مان بدست رژيم سفاك پهلوي را محكوم و دولت وقت را دولتي تحميلي و غير قانوني اعلام كردند.


حادثه هفدهم شهريور، بي‌شك يكي از قوي‌ترين امواج سهمناك و خطرسازي بود كه در مقابله با رژيمي تا بن دندان مسلح برخاست، بر اريكه‌ قدرت طاغوتيان زمان فرود آمد و مسير انقلاب توفنده‌ اسلامي را هموار ساخت.


شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان ايلام ضمن گراميداشت اين روز بزرگ، ماندگار و تاريخي كه‌ مايه‌ ننگ‌ طاغوتيان‌ و روز افتخار ملت‌ ايران‌ است‌ و ياد شهداي‌ عزيز جمعه‌ سياه‌ و ديگر شهيدان‌ راه‌ حق‌ و عدالت‌ را گرامي داشته‌ و براي‌ شهدا علو درجات‌ و براي‌ خانواده‌هايشان‌ اجر و صبر مسالت‌ دارد.

 

گفتنی است، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این واقعه ماندگار، ساعت ١٠ صبح امروز(دوشنبه 17 شهریورماه) آیینی در محل یادمان شهید گمنام واقع در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با حضور تعداد محدودی از مسئولین و دانشجویان و با رعایت اصول و قواعد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 968708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha