۱۷ شهریور روز افتخار ملت ایران اسلامی است/ ضرورت تبیین قیام ۱۷ شهریور برای نسل جوان

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ابعاد مختلف قیام خونین ۱۷ شهریور سال۵۷ برای نسل جوان امروز باید تبیین شود، گفت: ۱۷ شهریور سرآغاز طوفان انقلاب اسلامی بر ضد نظام ستم شاهی و استکبار جهانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام صبح امروز(۱۷ شهریور) در مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، اظهار کرد: قیام خونین ۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.

 

حجت الاسلام «علی چراغی پور» با بیان اینکه ۱۷ شهریور از ایام الله است، تصریح کرد:  ملت ایران اسلامی یاد ایامی را مانند ۱۷ شهریور را زنده نگاه می دارند، این روز آغاز نهضت مقدس انقلاب اسلامی است و امروز وظیفه ماست  که این روزها و ایام الله را برای نسل جوان و نوجوان جامعه بیان و تبیین کنیم.

 

وی بیان کرد: ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی‌گناه در روز ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ باعث شد تا مردم انقلابی ایران اسلامی در حرکت خود بر علیه رژیم ستم شاهی مصمم‌تر گردند و در این‌ بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) نقشی به سزا داشت.

 

چراغی پور یادآور شد: انقلاب اسلامی  در طول بیش از ۴۰ سال گذشته حوادث و رویدادهای بزرگی را پست سر گذاشته است  و با جانفشانی و ایثارگری شهدا ثمره قیام خونین ۱۷ شهریور به بار نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام  بیان کرد: در راه  حفظ آرمان ها و ارزش های نهضت مقدس انقلاب اسلامی شهدای بزرگی تقدیم شده است و باید دستاوردهای مقدس نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و شهدا را امروز با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حفظ کنیم.

 

گفتنی است، در این مراسم، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و اقشار مختلف مردم با نثار گل و قرائت فاتحه در مزار شهید گمنام در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به مقام شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور را گرامی داشتند.

 

در این مراسم «محمد میرزایی‌حیدری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، حجت الاسلام «مهاجر مهدوی راد» مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان ایلام و جمعی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور داشتند.

کد خبر 968824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha